Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMargrethe Berg Redigeret for ca. et år siden
1
Fortæl den gode historie Jakob Christiansen 25.maj 2013
2
Hvem er jeg? Kommunikationskonsulent i Favrskov Opgaver: PR, brochurer, kampagner m.m.m. Uddannet journalist Tidligere bl.a. lokal og regionaljournalist Vild med gode historier!
3
Gode historier kan: Skabe synlighed! Skabe stolthed og engagement (ekstern=intern) Give reklame Inspirere andre Oplyse
4
Opskriften på den gode historie Aktualitet – det sker nu, er oppe i tiden Væsentlighed – langt fra ligegyldigt Identifikation – kunne have været mig Sensation - mand bider hund + Konflikt!
5
Voldums optur
6
Hvordan får vi folk til at lytte?
7
Kom til sagen!
8
Den skarpe vinkel Brug aldrig: Jeg vil fortælle om Brug altid: Jeg vil fortælle, at Ex1. Jeg vil fortælle om Jysk’s dyner og puder Ex2: Jeg vil fortælle, at man kan få to puder og to dyner i Jysk for 999 kroner
9
Tænk på trekanten!
10
Hvem vil du gerne ramme?
11
Mange medier
12
Timing er vigtig Er du og projektet klar? Hvor er de gode billeder? Hvad er deadline?
13
Konkrete råd Brug cases Vis gerne tal Tænk timing Vær meget konkret Vær personlig Husk målgruppen Brug gerne billeder
14
Inden du kontakter journalisten Hvad er det vigtigste, jeg vil fortælle? (vinkel) Hvem vil jeg nå? (målgruppe) Er det unikt? Hvem interesserer det? Har vi nogle cases til historien? Kan vi evt. finde tal eller facts, der fremhæver vinklen? Hvornår ville det være ideelt at melde historien ud?
15
Kom i gang med at fortælle!
16
Spørgsmål/kommentarer
17
Tak fordi I lyttede!
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.