Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Free Marketing Udarbejdet af: Stephan Rasmussen. Indledning Opgave At identificere mindst tre produkter/services, som har et softwarebaseret free-element.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Free Marketing Udarbejdet af: Stephan Rasmussen. Indledning Opgave At identificere mindst tre produkter/services, som har et softwarebaseret free-element."— Præsentationens transcript:

1 Free Marketing Udarbejdet af: Stephan Rasmussen

2 Indledning Opgave At identificere mindst tre produkter/services, som har et softwarebaseret free-element At diskutere strategien bag udbyderens brug af free-elementet At give en vurdering af brugeroplevelsen og af nytteværdien for udbyderen Forventninger Metoder Afgræsning

3 Free Marketing Hvad er free marketing? Freemium Direct Cross Subsidies Nonmonetary Ads Eksempel

4 AVG Kort beskrivelse Produkt Målgruppe og markedsføring Brugeroplevelse Eksempel på indtjening 80.000.000 brugere * 0,05 % = 4.000.000 betalende brugere 2.000.000 brugere * 256 kr. = 512.000.000 kr. 2.000.000 brugere * 380 kr. = 760.000.000 kr. 512.000.000 kr. + 760.000.000 kr. = 1.272.000.000 kr.

5 Diskussion Markedsføringsstrategi Konkurrence og omdømme Udnyttelse af free-elemetet

6 Battlefield Heroes Kort beskrivelse Produkt Målgruppe og markedsføring Brugeroplevelse Eksempel på indtjening 1.500.000*0.05*20 = 600.000 $

7 Diskussion Markedsføringsstrategi Konkurrence og omdømme Udnyttelse af free-elemetet

8 Facebook Kort beskrivelse Produkt Målgruppe og markedsføring Brugeroplevelse Eksempel på indtjening Udgifter for en måneds annoncering: 250∙30 = kr. 7.500,- Hvis vi antager at der klikkes 83 gange pr. dag på annoncen, som Facebook estimerer, ser denne udgift så-ledes ud: 83∙3∙30 = kr. 7.470,- 7500+7470 = kr. 14.970,- Reklamekampagnens omkostninger for en periode på en måned: kr. 14.970,-.

9 Diskussion Markedsføringsstrategi Konkurrence og omdømme Udnyttelse af free-elemetet

10 Gruppearbejde Processen Samarbejde Forbedringer

11 Konklusion Free marketing Sammendrag Gruppearbejde Problemformulering


Download ppt "Free Marketing Udarbejdet af: Stephan Rasmussen. Indledning Opgave At identificere mindst tre produkter/services, som har et softwarebaseret free-element."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google