Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMarianne Berg Redigeret for ca. et år siden
1
Free Marketing Udarbejdet af: Stephan Rasmussen
2
Indledning Opgave At identificere mindst tre produkter/services, som har et softwarebaseret free-element At diskutere strategien bag udbyderens brug af free-elementet At give en vurdering af brugeroplevelsen og af nytteværdien for udbyderen Forventninger Metoder Afgræsning
3
Free Marketing Hvad er free marketing? Freemium Direct Cross Subsidies Nonmonetary Ads Eksempel
4
AVG Kort beskrivelse Produkt Målgruppe og markedsføring Brugeroplevelse Eksempel på indtjening 80.000.000 brugere * 0,05 % = 4.000.000 betalende brugere 2.000.000 brugere * 256 kr. = 512.000.000 kr. 2.000.000 brugere * 380 kr. = 760.000.000 kr. 512.000.000 kr. + 760.000.000 kr. = 1.272.000.000 kr.
5
Diskussion Markedsføringsstrategi Konkurrence og omdømme Udnyttelse af free-elemetet
6
Battlefield Heroes Kort beskrivelse Produkt Målgruppe og markedsføring Brugeroplevelse Eksempel på indtjening 1.500.000*0.05*20 = 600.000 $
7
Diskussion Markedsføringsstrategi Konkurrence og omdømme Udnyttelse af free-elemetet
8
Facebook Kort beskrivelse Produkt Målgruppe og markedsføring Brugeroplevelse Eksempel på indtjening Udgifter for en måneds annoncering: 250∙30 = kr. 7.500,- Hvis vi antager at der klikkes 83 gange pr. dag på annoncen, som Facebook estimerer, ser denne udgift så-ledes ud: 83∙3∙30 = kr. 7.470,- 7500+7470 = kr. 14.970,- Reklamekampagnens omkostninger for en periode på en måned: kr. 14.970,-.
9
Diskussion Markedsføringsstrategi Konkurrence og omdømme Udnyttelse af free-elemetet
10
Gruppearbejde Processen Samarbejde Forbedringer
11
Konklusion Free marketing Sammendrag Gruppearbejde Problemformulering
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.