Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD"— Præsentationens transcript:

1 VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
WILLIAM DEMANT FÅR BAGHJUL AF KONKURRENT.

2 VIRKSOMHEDEN Danmarks største og en af verdens førende høreapparater producent og audiologisk måleudstyr. Sælger under mærkerne Oticon og Bernafo 89% af salget kommer fra høreapparater, resterende fra henholdsvis ’’Diagnostics Instruments’’, ’’Personal Communications.’’

3 KONKURRENTEN Markedsandel på 22% God kunde relation til sine kunder.
Stort sortiment. Markedsleder med en andel på 23% Produkter som er skræddersyet til de forskellige målgrupper. Har opkøbt konkurrerende virksomheder. Markedsandel på 22%

4 KONKURRENCEMÆSSIGE POSITIONER
WILLIAM DEMANT SONOVA SIEMENS GN RESOUND WIDEX

5 PROBLEMSTILLINGER William Demant er langt fra sin konkurrent, Sonova, når det gælder vækst og profit. Senova salgsvækst på 18% Overskudsgrad i 2009 på 27% William Demant salgsvækst på 3% Overskudsgrad i 2009 på 20% Der er mange store udbyder som er potentielle konkurrenter inden for branchen. Sonova har styrket sin konkurrenceevne ved at opkøbe nogle af de konkurrerende virksomheder. Produktudvikling Nye kundegrupper ?

6 PROBLEM LØSNING At blive markedsleder ville være en løsning for William Demant, da virksomheden selv ønsker en større vækst og profit.

7 KONKLUSION Sonova fastholder sin position ved at udvide totalmarkedet (opkøbet) og forsvare det nuværende markedsandel fokusere på produktudviklingen og have en stor kunderelation. William Demant angriber markedslederen ved at skabe noget nyt indenfor høreapparteknologien. På nogle produkter (oticon hit og pro udgaven) har de sat prisen til mellempris segmentet, på grund af den økonomiske situation, har kunderne efterspurgt billigere produkter.

8 KONKLUSION DEL. 2 Vi mener dermed at selvom William Demant vil positionere sig selv som markedsleder, skal de stadig passe på at SIEMENS ikke overhaler dem.


Download ppt "VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google