Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afRandi Holm Redigeret for ca. et år siden
1
Fungerer demokratiet og borgerdialogen i praksis?
Fredericia, Lene Corydon-Petersen Medlem af biblioteksbestyrelsen i Nordborg Kommune
2
Biblioteksbestyrelsen i Nordborg kommune
3
Bestyrelsens beføjelser (Vedtægter for biblioteksbestyrelsen for Nordborg Kommunes biblioteker)
Klare rammer for arbejdet, herunder: Fastlægge mål og sikre målopfyldelse Udtalelser omkring budget og regnskab, politiske udmeldinger Udtale sig om og stille spørgsmål til kommunens kultur og biblioteksområdet
4
Erfaringer fra biblioteksbetyrelsen
”Den professionelle blindhed” Inspiration Hvilke usete muligheder er der? Evaluering af bibliotekets ydelser Hvem taler vi på vegne af? Frivillighed Indblik i kommunale arbejdsmåder og beslutningsprocesser Engagement i lokalområdet – lokal prægning
5
Hvem er borgeren? I bibliotekssammenhæng er det så:
Alle borgere i kommunen? Aktuelle brugere af biblioteket? Potentielle brugere af biblioteket? Interessegrupper?
6
Spørgsmål og muligheder
Hvad vil bibliotekerne opnå med borgerdialogen? Hvor langt vil man gå: dialog – inddragelse? Hvem repræsenterer borgerne? Andre muligheder for dialog: Arbejdsgrupper Refencegrupper Gruppeinterview Værksteder Møder Kvalificering til brugerinddragelse?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.