Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

I-bogs arbejde Pædagogiske overvejelser Randers HF og VUC TE.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "I-bogs arbejde Pædagogiske overvejelser Randers HF og VUC TE."— Præsentationens transcript:

1 I-bogs arbejde Pædagogiske overvejelser Randers HF og VUC TE

2 I-bogs arbejde Læringen skal ud af computeren og ind i kursistens hovede 2

3 Problemfelter Analytisk tænkning er svært Svage læsere Stærke learnere Visuelle Tillært hjælpeløshed 3

4 Den lærende organisation Læse – frustration – manglende selvværd – ikke lyttende – dårlig dialog Papirkuglegrænsen er faldet fra 10 min. Til 3 min. 4

5 Den lærende organisation 1.Kursisten skal lære noget/flytte sig 2.Udvikle motivation 3.Udvikle selvdisciplin og selvsikkerhed 4.Udvikle handlekraft 5

6 Den lærende organisation For forståelse forståelseværktøjskasse 6

7 Den lærende organisation Hvad har jeg med som forhåndsviden Hvad skal jeg vide Hvad skal jeg kunne 7

8 Den lærende organisation Bygge en begrebsverden op på baggrund af det kursisterne kan. Skabe tillid – jeg tror jeg kan – Afprøve – I kan se jeg kan – Læse – giver frustrationer MEN uden manglende selvværd 8

9 ”hvor kom jeg fra…?” Af Lone frank – Weekendavisen 02. marts 2012 Hvordan får man læring til at ske og få fokus på emnet Singletasking va. Multitasking – - når vi har matematik så har vi matematik Vi har ikke tilstrækkeligt med RAM til at multitaske 9

10 ”hvor kom jeg fra…?” Det viser sig, at når man mulittasker øges indhold af kortisol og adrenalin (stresshorminer) og det giver på sigt risiko for åreforkalkning og hjertekarsygdomme. Medier skærper visse evner, men får andre til at svinde ind 10

11 ”hvor kom jeg fra…?” ”Læring dirigeres udenom langtidshukommelsen” - derfor bliver distraktion en æressag ”Man kan ikke være kreativ uden viden i langtidshukommelsen” 11

12 JM/TE refleksion Hvordan får man kursisterne fagligt på Indsamling af viden Hvordan sikres fagsproget Aktiv deltagelse Refleksion 12

13 Derfor wikispaces.com Muligheder for at tilfridsstille flere forskellige læringsstile. 13

14 Hvordan har vi organiseret os? Kursistgenererede – foregår i projektmapper – hvordan kan en kursistgenereret side se ud? Lærergenererede – foregår på wikiens hovedside Minimalt med kopier 14

15 Alt samlet eet sted. Interaktive figurer og JAVA. Mere tydelig opdeling mellem arbejdsopgaver og ”fast” lærerbogsmateriale. Gode muligheder for flipped Classroom. 15

16 Hvad kæmper vi så stadig med? Kursisters forskellige IT-færdigheder JAVA-opdateringer Computere der har svært ved at komme op af tasken 16

17 Evaluering I starten er der lidt forvirring indtil alle er på. Gode resultater til mundtlig eksamen, fordi kursisterne havde gode erfaringer med figurerne. 17


Download ppt "I-bogs arbejde Pædagogiske overvejelser Randers HF og VUC TE."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google