Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Definition af markedet Indsnævring af markedet og konkurrencesituation

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Definition af markedet Indsnævring af markedet og konkurrencesituation"— Præsentationens transcript:

1 Definition af markedet Indsnævring af markedet og konkurrencesituation
Markedsafgrænsning Definition af markedet Indsnævring af markedet og konkurrencesituation

2 Markedsundersøgelse Skal foretages for at finde markedsafgrænsningen
Først afgrænsning af markedet Dernæst indsamling af informationer om kunder og udbyder (konkurrencesituation) Udpegning af markedsleder og nærmest konkurrent Til sidst pålægning af forpligtelser

3 De fire markedsforhold
En definition af markedet: Et produkt eller en gruppe af produkter (kan give markedet sit navn fx. Skomarkedet) Udbydere (Virksomhederne) Efterspørgere (Kunderne) Geografisk afgrænset område

4 Scantruck som eksempel
Produkt: Scantruck er markedsleder indenfor Manitou Udbydere: Hvis man kigger på danske virksomheder er Scantruck ledende. Efterspørgere: Scantruck har et stort marked indenfor landmænd og andre virksomheder, men ikke private. Geografisk afgrænsning: Scantruck markedsledende i Danmark, men markedsniche i Mellemøsten


Download ppt "Definition af markedet Indsnævring af markedet og konkurrencesituation"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google