Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav."— Præsentationens transcript:

1 Projekt uge 40 Tradium Hobro

2 Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav et brætspil med et læringselement

3 Forberedelse: Oplæg til eleverne (kun i overskrifter) Projektbeskrivelse til eleverne (udleveres efter den kreative platform)

4 Career Hub – Projektuge 40 Elevinformation Baggrund og formål: I region Nordjylland er det besluttet at sætte fokus på innovation og iværksætteri for at fremtidssikre jobs og økonomi. Projektugen har til formål at præsentere og øve jer i teknikker indenfor innovation, entrepenørskab og entrepenørskab gennem et praksis nært undervisningsforløb. Indhold: Mandag:Idegenerering med udgangspunkt i Den Kreative Platform Tirsdag:Prototyping, afprøvning og forretningsplan Onsdag:Udarbejdelse af markedsføringsmateriale Torsdag:Deltagelse i lokal messe på Erhvervsskolerne i Års Fredag:Evaluering, færdiggørelse af rapport Praktiske forhold: Tidsramme: Som beskrevet i ugeskema på elevplan. Lokaler: Lokale 32 og 33 plus lokale 11, se reservation i elevplan Salen Oasen i Års Messe:Der er arrangeret bustransport til og fra Års om torsdagen. Der er bestilt en sandwich og en vand pr deltager på messen, der vil være adgang til kantinen på skolen i Års Lærere:Charlotte(CMA), Jens(JD), Jan A(Jaan) og Asger(AN) er lærerbemanding på ugens timer, se evt. ugeskema. Vi håber på en spændende og lærerig uge. Charlotte, Jens, Jan A. og Asger

5 Afvikling: Mandag: den kreative platform Tirsdag og onsdag: traditionelt projektarbejde Torsdag; messe i Aars Fredag: evaluering

6 Den kreative platform Forberedelse Aflevere mobiltelefoner, ure m.m. Alle pauser holdes alene Ingen bedømmelse, lære at sige JA, ok at lave fejl Den røde løber ”I bedes rejse jer…” En instruks ad gangen! Alt demonstreres først. - 3D case ”Klappeøvelsen” - 3D case ”Dagen i dag fortalt baglæns”, detaljeret 3D case ”Yes jeg har lavet en fejl” (alle sammen) 3D case ”sten, saks og papir” – Yes jeg har lavet… hver gang de ikke får det samme

7

8 Opgaven præsenteres I skal udvikle et nyt fysisk brætspil, som man lærer noget ved at spille Post-it: Skriv ideer til, hvad man kan lære noget om ved at spille brætspil, en ide på hver seddel Tællerunde - hænge op, en ide ad gangen, fortæl hvad

9 Uhæmmet anvendelse af viden (Ja og…) 3D case kort med ORD ”Fortæl om en dag i dit liv” (en ad gangen) 3D case kort med BILLEDER ” Planlæg en ferie sammen” (på skift) 3D case ”Se der er en sti, hvad sker der så…?”

10 VÆLG den bedste ide, tag sedlen. To og to fortæller om idéen og udvikler den (papir A3) Gå tilbage til stolen 3D case ”Peg og sig, hvad det er” (tåbelig øvelse) 3D case ”Peg og sig, hvad det ikke er” Stil op på række efter fødselsdag De deles i grupper af 4 Fortæl på skift hinanden om jeres idé Den bedste idé vælges

11 Fagligheden bringes ind Opgaven udleveres Hvordan skal brætspillet se ud? - 3D kort med PERSON (træk et kort ad gangen og få ideer) Den blå løber Vi sætter os på gulvet. Læreren fortæller vi er færdige. Arbejde videre i de grupper de er i.

12 Opgavebeskrivelse: I har til opgave at lave et nyt fysisk brætspil indeholdende et læringselement ved at spille brætspillet. I forbindelse med det nye brætspil skal der laves følgende: Prototype Spilleregler Test Instruktion i spillet evt. som video Forretningsmodel, hvordan tjener I penge på jeres brætspil Forretningsplan Emballage(prototype) Markedsføringsmateriale til messe

13 Gruppearbejde i salen og i klasselokalerne

14 Messe i Aars

15

16

17 Erfaringer: Eleverne havde svært ved at være i nuet – gik i starten meget op i, hvem de skulle være i gruppe med Øvelserne gik OK – eleverne var mere med på skøre ting end forventet Vi havde en del overvejelser om kommunikationen til eleverne vedr. selve projektet (hvor meget skal ”tygges”, vejledes og kontrolleres)

18 Koordinering med andre skoler om opgaven vil være en fordel Gode erfaringer (90%) med at processen danner grupperne Nogle elever markerede sig i forhold til deres dagligdag Rigelig lærerbemanding vigtig God idé med et stort lokale, hvor projektet afvikles En succes som tåler gentagelse


Download ppt "Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google