Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

ETU: Elevtilfredshedsundersøgelse 2008 Undersøgelsens resultater leder til følgende anbefalinger for UCR: Prioriter elevernes opfattelse af skolens Planlægning.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "ETU: Elevtilfredshedsundersøgelse 2008 Undersøgelsens resultater leder til følgende anbefalinger for UCR: Prioriter elevernes opfattelse af skolens Planlægning."— Præsentationens transcript:

1 ETU: Elevtilfredshedsundersøgelse 2008 Undersøgelsens resultater leder til følgende anbefalinger for UCR: Prioriter elevernes opfattelse af skolens Planlægning og organisering ved primært at fokusere på: Skemaplanlægningen Information om regler, tidsfrister og ændringer i uddannelsen Prioriter elevernes opfattelse af skolens Undervisning ved primært at fokusere på: Lærer tilstrækkeligt nyt hver dag Oplever sjældent spildtid i undervisningen/projektforløb Opgaverne/projekterne er spændende Vedligehold elevernes opfattelse af skolens Image ved primært at fokusere på: Lærer det man har brug for Andre opfatter uddannelsesstedet som et godt sted at uddanne sig Juni 2009/HC

2 Ernæringsassistent hovedforløb : Undersøgelsens resultater leder til følgende anbefalinger: Prioriter elevernes opfattelse af skolens Planlægning og organisering ved primært at fokusere på: Skemaplanlægningen Opfølgnings- og handlingsplan: Skemaplanlægning: Optimal placering af valgfri specialefag er implementeret januar 2009. Prioriter elevernes opfattelse af skolens Undervisning ved primært at fokusere på: Oplever sjældent spildtid i undervisningen/projektforløb Opfølgnings- og handlingsplan: Eleverne har nogle gange svært ved at se formålet med enkelte grundfag. Vi arbejder i 2009 på at tone fagene mere mod fagligheden. Status pr. 23/6-09: Miljø og engelsk bliver integreret i modulopgaverne på 2. skoleperiode. Juni 2009/HC

3 Ernæringsassistent hovedforløb : Undersøgelsens øvrige resultater der giver anledning til opfølgning: Undervisere: ”Mine undervisere er gode til at samarbejde omkring mig (koordinering af opgaveaflevering, giver samme beskeder/fortæller det samme)” ”Mine undervisere løser konflikter når det er nødvendigt” ”Mine undervisere er konsekvente overfor useriøse elever” Opfølgnings- og handlingsplan: Disse tilkendegivelser behandles på Teamdagen d. 23. juni 2009, med henblik på implementering 2. halvår 2009. Status pr. 23/6-09: Teamet har fokus på organisering af de enkelte forløb for at imødekomme ovenstående. Fysisk miljø: ”Mine fysiske arbejdsforhold er gode (borde, stole, værksteder)” ”Skolens lokaler har en god standard” ”Undervisningslokalerne er behagelige at være i (plads, lys, varme)” Opfølgnings- og handlingsplan: Team ERA afventer at blive involveret i skolens byggeplaner inden for eget område. Socialt miljø: ”Skolen afholder et passende antal fællesarrangementer” Opfølgnings- og handlingsplan: Vi vil styrke informationen til hovedforløbseleverne om festerne der afholdes på skolen i uge 22 – 37 – 49 2009. Juni 2009/HC

4 Ernæringsassistent hovedforløb : Undersøgelsens øvrige resultater der giver anledning til opfølgning: Vejledning og støtte under uddannelsen: ”Jeg føler at jeg har et sted på skolen at gå hen, hvis jeg har personlige problemer” Opfølgnings- og handlingsplan: Hovedforløbseleverne informeres på introduktionsdagen om muligheden for at kontakte vejledningen (er implementeret fra april 2009). Kontaktlærerordning og uddannelsesplan: ”Min uddannelsesplan er nyttig og støtter mig i min uddannelse” Opfølgnings- og handlingsplan: Hovedforløbseleverne oplever at deres uddannelsesaftale samt information om skoleperiodernes placering udgør uddannelsesplanen. Eleverne er derfor ikke i tvivl om hvordan deres uddannelsesforløb ser ud. Juni 2009/HC

5 Mad til mennesker grundforløb : Undersøgelsens resultater leder til følgende anbefalinger: Prioriter elevernes opfattelse af skolens Planlægning og organisering ved primært at fokusere på: Information om aflysning og ændring af undervisning Prioriter elevernes opfattelse af skolens Undervisning ved primært at fokusere på: Oplever sjældent spildtid i undervisningen/projektforløb Opfølgnings- og handlingsplan: Der etableres SMS service så alle ændringer kan meddeles direkte, som forsøgsordning på VF resten af skoleåret og med henblik på fuld implementering fra AUG 2009 Der rettes større fokus på OLC opgaver med henblik på at kunne differentiere mere målrettet i forhold til elevgruppen – ( tidshorisont AUG 09) Juni 2009/LNH

6 Detailslagter hovedforløb : Undersøgelsens resultater leder til følgende anbefalinger: Prioriter elevernes opfattelse af skolens Undervisning ved primært at fokusere på: Opgaverne/projekterne er spændende Arbejdsmængden på min uddannelse er passende Oplever sjældent spildtid i undervisningen/projektforløb Opfølgnings- og handlingsplan: Inspektør i dialog med hovedforløbsteam og hovedforløbselever i april Og maj 2009. Resultaterne fra dialogmøderne bearbejdes af inspektør Og hovedforløbsteam. Handlingsplan udarbejdes i juni Projekterne i modulerne gennemarbejdes og sammensættes, så de bliver mere spændende. Der er brug for mere lektiehjælp – kontaktlærerne følger op og sørger for øget hjælp. Projektarbejdet planlægges så der er EDB kapacitet nok til alle elever. Øget aktivitet i pølsemageri, der er etableret flere pølsestoppere. Holdet deles i PØ og Opskæring. Eleverne i butikken deles i køddisk og delikatessen, desuden teoretiske opgaver der løses i OLC. Juni 2009/ESL

7 Detailslagter hovedforløb : Undersøgelsens øvrige resultater der giver anledning til opfølgning: Undervisere: ”Mine undervisere er konsekvente overfor useriøse elever” Socialt miljø: ”Skolen afholder et passende antal fællesarrangementer” Opfølgnings- og handlingsplan: Afdelingsmøde i april til tydeliggørelse af hvad en useriøs elev er for en størrelse. Handlingsplan for konsekvenser klar 2 juni Dialog med elevrådet med hensyn til fællesarrangementer indhold og hyppighed. Handlingsplan udarbejdes klar 18 juni Der afholdes 1 månedligt Teammøde 8.00 – 9.30. Kontaktlærerne indstiller eventuel udvisning af problematiske elever. Det diskuteres i teamet. Inspektøren tager den endelige beslutning 4 årlige fester/arrangementer om året gennemføres. Juni 2009/ESL

8 Serviceassistent hovedforløb : Undersøgelsens øvrige resultater der giver anledning til opfølgning: Fysisk miljø: ”Skolens lokaler har en god standard” Opfølgnings- og handlingsplan: Afdelingen arbejder p.t. på at skabe et voksenmiljø, hvor lokaler og rammer tilgodeser den voksne målgruppe og deres uddannelse. Tidramme: 2009. Status pr. 22. juni 2009: P.t. pågår der drøftelser som vil forbedre afdelingens fysiske rammer. Juni 2009/HAC


Download ppt "ETU: Elevtilfredshedsundersøgelse 2008 Undersøgelsens resultater leder til følgende anbefalinger for UCR: Prioriter elevernes opfattelse af skolens Planlægning."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google