Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

NORDISK Dagligvarehandel september 2014

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "NORDISK Dagligvarehandel september 2014"— Præsentationens transcript:

1 NORDISK Dagligvarehandel september 2014

2 NORDISK MARKED Coop og ICA er størst i Norden men taber andele. De største vindere er Norgesgruppen og Rema1000. Kilde:

3 NORDISK MARKED Kilde:

4 SVENSK RETAIL Svensk dagligvarehandel voksede med 1,7% i 2013 og udgør nu 232 mia. SEK. ICA er med en markedsandel på 50,7% den største spiller på markedet og er stort set den eneste retailer som vinder andele. Dette på bekostning af Coop og Bergendahls. Discount segmentet har det svært i Sverige og udgøres kun af Lidl og Netto med tilsammen 5,6% af markedet. Kilde:

5 DLF Retail Index™ Salget til detailkæder steg 3,5 procent i juli. Det viser DLF Retail Index, som er baseret på DLF´s medlemsvirksomheders omsætning i værdi til ICA, Coop, Axfood, Bergendahls, Lidl og Netto. Værdi 3,5% Akk. ÅTD 1,6% Rullende 12 0,8% Källa: Delfi MarknadsPartner Kilde:

6 Salgsudvikling Dagligvare salget viste som forventet en stærk salgsvækst i juli, efter en svag udvikling i juni. Industri salg steg 3,3 procent i løbende priser. I faste priser steg salget med 2,6 procent. Værdi 3,3% Volume 2,6% Værdi rullende 12 2,1% Volume rullende 12 1,2% Källa: DHI, HUI Research & SCB Forklaring: salgsudvikling er anerkendt som omsætningsudvikling den aktuelle måned i forhold til samme måned sidste år.. Kilde:

7 RETAIL – Registrerede til POGP
5,6% 97,2% 93,1% 50,1% 45,6% <1,0% 20,7% 34,7% 15,8% 3,1% 7,3% 7,2% 2,5% 3,4% 5,5%

8 Forbruger Tillid - Nordisk
Forbrugertilliden er helt i Top i Danmark. Kilde:

9 ANTAL TILBUDSAVISER - Nordisk
Kilde: Alle lande i Norden udgiver tilbudsaviser. Danmark er dog det land som skiller sig markant ud. Næsten 4 gange flere sider end i Finland og Sverige og 6 gange mere end i Norge. Tilbudsaviserne er gennemsnitligt på 33 sider i Danmark mod kun 9-10 sider i Sverige og Norge. Fald i Danmark med 10% i 2013. Kilde:


Download ppt "NORDISK Dagligvarehandel september 2014"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google