Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: 0405281f60c93adc/ Vælg layout 1.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: 0405281f60c93adc/ Vælg layout 1."— Præsentationens transcript:

1 Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: http://foto.ucc.dk/lightbox/2981/1261053 0405281f60c93adc/ Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Kompetencemålsprøve i praktik December 2014 August 2014, Praktik på læreruddannelsen UCC

2 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen August 2014, Praktik på læreruddannelsen UCC  Velkomst v/Tine Sofie  Formaliteter omkring kompetencemålsprøven v/Britta og Helle  Præsentation af Ulla Nedergaard v/Tine Sofie  Samarbejdsmøde mellem parterne, praktiklærere og UCC-praktikundervisere Dagsorden

3 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Indstilling til kompetencemålsprøven Indstilling til prøven i uge 50 I praktiksystemet: både UCC-underviserne og praktiklæreren indstiller - via praktikansvarlige på skolen: Funktion bestået/ikke-bestået December 2014, Praktik på læreruddannelsen UCC

4 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Praktiksynopsis Aflevering onsdag den 17.december  I papirform til praktiklærerne  I WISEflow til UCC-underviserne Praktiksynopsis, antal sider: December 2014, Praktik på læreruddannelsen UCC Antal studerendeMaksimalt antal normalsider i synopsis 15 29 312 415

5 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Indhold i synopsis  Indgår i den samlede bedømmelse af praktikprøven  Synopsen er afsæt for samtalen ved kompetencemålsprøven  Synopsen skal indeholde undersøgelsesspørgsmål, som den studerende har beskæftiget sig med i praktikken og bearbejdet analytisk ved inddragelse af teoretisk viden  I synopsen må den studerende godt vægte kompetenceområderne forskelligt, gå i dybden med ét område, men ved den mundtlige samtale skal den studerende kunne bevæge sig på tværs af kompetenceområderne  Ideelt set skal videoklippet, den studerende vælger at vise, have relevans i forhold til synopsens undersøgelsesspørgsmål  Studerende har videoklippet med til prøven – lægges i 23video, men tages med på USB-stik til prøven December 2014, Praktik på læreruddannelsen UCC

6 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Praktikfagets kompetenceområder og kompetencemål December 2014, Praktik på læreruddannelsen UCC  Didaktik omhandler målsætning, planlægning, gennemførelse, evaluering og udvikling af undervisning. Kompetencemål: Den studerende kan i samarbejde med kolleger begrundet målsætte, planlægge, gennemføre, evaluere og udvikle undervisning.  Klasseledelse omhandler organisering og udvikling af elevernes faglige og sociale læringsmiljø. Kompetencemål: Den studerende kan lede undervisning samt etablere og udvikle klare og positive rammer for elevernes læring, og klassens sociale fællesskab.  Relationsarbejde omhandler kontakt og relationer til elever, kolleger, forældre og skolens ressource- personer. Kompetencemål: Den studerende kan varetage det positive samarbejde med elever, forældre, kolleger og andre ressourcepersoner og reflektere over relationers betydning i forhold til undervisning samt elevernes læring og trivsel i skolen.

7 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Den mundtlige samtale - eksaminationstid Antal studerendeEksaminationstid i minutter 130 250 365 475 December 2014, Praktik på læreruddannelsen UCC Man kan godt aflevere en fælles synopsis og gå op til kompetencemålsprøven hver for sig, men det anbefaler vi IKKE!

8 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Arbejdsfordeling og samarbejde mellem praktiklærer og UCC- underviser -Praktiklærerens styrke; At have set den studerende i praksis, at have været observatør af den studerendes aktioner, og at have konkret erfaring med den studerendes ageren i forhold til praktikkens tre kompetenceområder. -UCC-underviserens styrke; Kendskab til grundlaget for praktikundervisningen på læreruddannelsen og hvilken litteratur den studerende har anvendt. Kendskab til den studerendes teoretiske refleksioner over praksis. December 2014, Praktik på læreruddannelsen UCC

9 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Vurdering af de studerendes præstation I hvor høj grad kan den studerende begrunde sin praksis og gå ind i fx det medbragte videoklip og analysere egen praksis ved hjælp af teoretiske greb. I hvor høj grad kan den studerende agere professionelt og pege på handlemuligheder (aktioner). December 2014, Praktik på læreruddannelsen UCC Videoklippets tekniske tilstand eller aktionerne i det konkrete klip indgår ikke i bedømmelsen. Videoklippets relevans for undersøgelsesspørgsmål kan have indflydelse på bedømmelsen.

10 Forventningsafstemning mellem eksaminatorer - og for praktikniveau II prøven - censor – anbefales både før og undervejs Hvordan kan vi føre en samtale, hvor vi alle hele tiden har mulighed for at byde ind? En samtale der ikke er fragmentarisk opdelt mellem teori og praksis. Hvordan kan vi føre en samtale, hvor vi sikrer, at den studerendes undervisningspraksis fra praktikopholdet kommer i spil? Hvordan kan vi sikre, at den studerendes undersøgelsesspørgsmål i praktiksynopsen kommer i spil og relateres til praksis?


Download ppt "Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: 0405281f60c93adc/ Vælg layout 1."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google