Download præsentationen
Offentliggjort afMorten Thorsen Redigeret for ca. et år siden
1
SkolenSputnik Program SkolenSputniks historie
Børneprofil/målgruppe beskrivelse – AKT Hverdagen Ansatte - undervisere Skema - voksne PAUSE Sputnik begreber og grundsøjler Opgave – case - gruppearbejde Opsamling Redskaber/begreber Opgave – gruppearbejde
2
Elevskema – SkolenSputnik
Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Kl.time Dansk Mat Tema/ Emne-uv Frikvarter Kristendom Natur/teknik Idræt Samfundsfag Historie Geografi Engelsk Ekstra da/mat/eng Frokost Fri kl.13 Aktiviteter Fri kl.13.30 Fri kl.14
3
Normering Klasser
7
MANDAGSSPORT OG EFTERMIDDAGSAKTIVITETER
Mandag - tirsdag og torsdag Du skal vælge tre ting du kunne tænke dig at lave mandag, tirsdag og torsdag. Du skal prioritere dem med ”1”, ”2” og ”3”. Du skal vælge mellem: Mandag: Fodbold______ Svømning______ Hockey/floorball på skolen______ Mix-bold (badminton – bordtennis – blandede sportsgrene)_____ Tirsdag og torsdag: Indendørs fodbold______ Springgymnastik ______ Lege og spil i Fælledparken______ PC-cafe______ Kend din by______ Hygge på skolen______ Bordtennis og sport på 3.sal______ Krea______ _____________________ Navn
8
Ture Sommertur - skitur Ferier
9
Ansatte - undervisere Lærer-pædagog-samarbejde Tværfaglighed
Efteruddannelse Supervision Synergi-effekt Tilstræbt ens forhold
11
Skema - underviser Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
morgenmøde 8.30 – morgenmøde morgenmøde Undervisning Socialpædagogik Behandling Aktiviteter 9.00 – 15.30 9.00 Første mandag i md.: Fælles Undervisnings Forberedelse Personalemøde Sidste fredag i md.: Fælles Forberedelse Sommertur 3-4 dg Skitur 5 dage 2 forældremøder 1 julearrangement Internat 2 dage Ca. hver 5.uge: Supervision Hver måned: Aftenmøde
12
Anerkendelse Definerer en anden person i et ressourcefelt
Fokus og nysgerrig på ressourcer frem for at undersøge og dokumentere afvigelserne i deres adfærd, og forsøge at udbedre svaghederne
13
Ser – hører – møder – forstår – respekterer og accepterer eleverne med deres ressourcer, potentialer og intentioner -> anerkendelse Skaber et rum, hvor eleverne gennem de sociale kompetencer og færdigheder de udvikler, oplever tryghed, tilhørsforhold og optimisme, og erfarer dem selv som acceptable
14
Redskaber og begreber
15
”Bagdøre” 5 minutter på gaden Alene i rummet
Tale med mor/far/Yndlingslærer Tage hjem Bede om anden undervisning/aktivitet/skema …
16
Dags-hjælper Navn: Dato: Humør 1-10 Morgen: Bagdøre: Eftermiddag: 1.
2. Trappe – hvorfor: 3. 1. 3. Skema Indtil 1. lektion _______________ 1. lektion _______________ Frikvarter _______________ 2. Lektion _______________ Frikvarter _______________ 3. Lektion _______________ Eftermiddag _______________ ___________________ ___________________ Underskrift – elev Underskrift - lærer
17
Scoreskema Karakter 1-4 Blive bedre til lukke computeren
Møde til tiden – komme til undervisning Bruge mine bagdøre Tale pænt til de voksne og de andre elever Arbejde min. 20 minutter i undervis-ningen 1.lektion 2 2.lektion 3 4 3.lektion
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.