Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling"— Præsentationens transcript:

1 Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling Kvalitet ElevIntra ForældreIntra IWB Læreplaner - ElevPlaner Øget faglighed Synlig og tydelig ledelse Gensidige forventninger til roller Strategi for afklaring af gensidige forventninger til roller, ansvar og opgave-fordeling imellem medarbejdere i skole og SFO, børn og forældre Lerbjergskolen 1

2 Strategi for gensidige forventninger
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling Kvalitet ElevIntra ForældreIntra IWB Læreplaner - ElevPlaner Øget faglighed Synlig og tydelig ledelse Gensidige forventninger til roller Strategi for gensidige forventninger Inden udgangen af 2008: har skolebestyrelserne formuleret en strategi for afklaring af gensidige forventninger til roller, ansvar og opgavefordeling parterne (medarbejdere i skole og sfo, børn og forældre) imellem. Strategien skal lægges på skolens hjemmeside. Lerbjergskolen

3 Strategi for gensidige forventninger
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling Kvalitet ElevIntra ForældreIntra IWB Læreplaner - ElevPlaner Øget faglighed Synlig og tydelig ledelse Gensidige forventninger til roller Strategi for gensidige forventninger Strategi (køreplan) Skolen, ledelse og medarbejdere, drøfter og fremkommer med forslag til forventninger til roller, ansvar og opgaver til forældre og elever, primo 2009 på Pædagogisk Råd og Med-udvalgsmøder Skolebestyrelsen nedsætter blandt de forældre-valgte medlemmer af skolebestyrelsen et hurtigt arbejdende udvalg på 2-3 personer, der fremkommer med forventninger til roller, ansvar og opgave-fordeling mellem medarbejdere på skole/SFO, forældre og elever Elevernes eventuelle inddragelse sker gennem Elevrådet Lerbjergskolen 3

4 Strategi for gensidige forventninger
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling Kvalitet ElevIntra ForældreIntra IWB Læreplaner - ElevPlaner Øget faglighed Synlig og tydelig ledelse Gensidige forventninger til roller Strategi for gensidige forventninger Strategi (køreplan) Forslagene fra henholdsvis skolens/SFOens medarbejdere og forældreudvalget bør indeholde en plan for indførelsen af arbejdet med forventningerne. På skolebestyrelsesmøde i april 2009 vedtages principper for forventninger til roller, ansvar og opgavefordeling mellem medarbejdere i skolen og SFO, børn og forældre Lerbjergskolen 4

5 Strategi for gensidige forventninger
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling Kvalitet ElevIntra ForældreIntra IWB Læreplaner - ElevPlaner Øget faglighed Synlig og tydelig ledelse Gensidige forventninger til roller Strategi for gensidige forventninger Inspiration til emner som med fordel kan drøftes af medarbejdere i skole og SFO; Vil efter bedste evne opfylde folkeskole målsætning, ex undervisningsmål (trinmål) og PLP Løbende bruger forældreintra som en aktiv del af informationen til hjemmene. (Ex. undervisning, klassens sociale liv, den enkelte elev, SFO, arrangementer og lign.) Vil tage aktiv del i at undervise, vejlede og opdrage Optræder professionelt, engageret og ansvarligt En procesplan for indførelse af arbejdet med forventninger Lerbjergskolen 5

6 Strategi for gensidige forventninger
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling Kvalitet ElevIntra ForældreIntra IWB Læreplaner - ElevPlaner Øget faglighed Synlig og tydelig ledelse Gensidige forventninger til roller Strategi for gensidige forventninger Inspiration til emner som med fordel kan drøftes af Forældre; Børnene er ”skoleparate”, undervisningsmodtage-lige Tager aktiv del i samarbejde mellem skole og hjem, ex hjælper med lektielæsning, informerer om fravær, begivenheder i hjemmet, der kan have indflydelse på barnets skolegang, deltage i forældremøder, skole/hjem samtaler og øvrige arrangementer Bakker op om skolen, og evt. problemer, der opstår i skoleforløbet, drøftes konstruktivt i dialog med lærer og evt. ledelse. Løbende lærer og understøtter sociale færdigheder En procesplan for indførelse af arbejdet med forventninger Lerbjergskolen 6


Download ppt "Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google