Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Markedsandele Rolf og Jonas.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Markedsandele Rolf og Jonas."— Præsentationens transcript:

1 Markedsandele Rolf og Jonas

2 Virksomhedens succes Betragter virksomhedens overskud
Økonomiske termer Sammenligner med konkurrenternes. Traditionelt opgør virksomheder succes via markedsandelen de har opnået

3 Stor markedsandel Stor markedsandel betyder tit en dominerende stilling Stor markedsandele giver virksomheden mulighed for at opnå stordriftsfordele De vil være lettere at finde blandt forhandlere

4 Opgørelse af markedsstørrelse fx:
Markedet målt i værdi Markedet målt i volumen, fx tons eller liter Markedet målt som antal kunder

5 Præcisere tre forhold, når markedsandelen beregnes
Hvilket marked beregningen vedrører (fx det danske marked) Perioden (fx 2010) Produktet (fx biler i golfklassen)


Download ppt "Markedsandele Rolf og Jonas."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google