Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

5 gode grunde til at tænke seriøst over computerspil: Bred målgruppe: 5-75 år og kønsforskelle Øget afstand mellem udviklere og brugere Teknologisk udvikling.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "5 gode grunde til at tænke seriøst over computerspil: Bred målgruppe: 5-75 år og kønsforskelle Øget afstand mellem udviklere og brugere Teknologisk udvikling."— Præsentationens transcript:

1 5 gode grunde til at tænke seriøst over computerspil: Bred målgruppe: 5-75 år og kønsforskelle Øget afstand mellem udviklere og brugere Teknologisk udvikling giver til stadighed nye muligheder Brugerne kontrollerer kommunikationen Computerspilindustrien holder ikke længere til i garagen

2 Hvad spilles? Kilde: Schierbeck og Carstens, 1999. Antal spil udgivet i DK i 1998

3 Hvad spilles? Action: Counter Strike (2000) Adventure: Gabriel Knight III (1999) Strategi: Age of Kings (1999) Simulation: MS Flight Simulator 2000 (2000)

4 Hvor meget spilles? Kilde: Fridberg, 1997; Fridberg, 1999.

5 Rolle i udviklingsprocessen: Web Producent Testlab (Brugere) Kunde

6 Informationsarkitektur Interaktionsdesign InformationsdesignTone/Stil Brugerundersøgelser Brugervenlighed transparens Relevans værdi Æstetik følelser

7 Relevans og brugervenlighed i udviklingsprocessen Strategi- og konceptudvikling UdviklingOnline Brugervenlighed Relevans

8 Brugerundersøgelser, UdviklingPubliceret Strategi- og konceptudvikling Tænke-højt test (i forskellige varianter) Workshops Fokusgrupper Interviews Spørgeskema- undersøgelser Log-fil analyser Statistisk analyse Skelne mellem online og offline spil:

9 Persongalleriet: Whitebread: Hvid middelklasse drenge Etniske: En sort, en hvid, en hispanic Stereotype: Dumme blondiner, kloge med briller Det er kanterne, skævhederne og modsætningerne i personerne som giver liv.

10 Sværhedsgrad: Flere muligheder: 1. Vælg sværhedsgrad i starten 2. Vælg sværhedsgrad løbende 3. Sværhedsgraden øges løbende Konkurrencemomentet er altafgørende for drenge Husk det er ikke dig som er spilleren og derfor er det ikke relevant om du synes det er for svært eller for nemt.

11 Tal dem ikke ihjel: Lad være at forklare alt! Hjælpemenuer og forklaringer er et must, men hold det i baggrunden. Børn og unge vil hellere prøve sig frem Lav spil der giver god spiltid for pengene, er fængende og har høj replay value.

12 Kommunikation: Brugeren kan inddrages på et utal af måder - gør det: Rammer og regler, men ingen kontrol. Brug chat, SMS, e-mail,blade, Tv De store (Disney, Microsoft, Pokemon) bruger mediekonvergensen

13 Gør aldrig spillet mere kompliceret end nødvendigt Tag aldrig kontrollen fra spilleren Bryd ikke vaner og forventninger omkring interface Snyd aldrig spilleren med AI Lav aldrig samme fejl som konkurrenterne Lav aldrig moralske design Lav aldrig spillet til dig selv Alert-box:


Download ppt "5 gode grunde til at tænke seriøst over computerspil: Bred målgruppe: 5-75 år og kønsforskelle Øget afstand mellem udviklere og brugere Teknologisk udvikling."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google