Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afPhilippa Kirkegaard Redigeret for ca. et år siden
1
Lean Sales Manager LEAN INTRODUKTION Principperne Spild
2
De 8 spildtyper – fra administration
3
Transport og ansvarsskifte
EKSEMPLER: Transport af data Transport af opgaver Unødvendig overlevering af information Unødvendig ansvarsskift
4
Unødvendige processer og informationssøgning
EKSEMPLER: Dobbelt arbejde Ekstra kontrol Manglende automatisering af standardopgaver Leder efter informationer Leder efter ”værktøjer”
5
Ventetid EKSEMPLER: Venter på information Venter på godkendelse
Venter på andre kollegaer Møder – der ikke starter til tiden Venter på svar
6
Afbrydelser EKSEMPLER: Forstyrrelser fra telefoner og kollegaer
Ændring af planer Hasteopgaver Tidsmangel
7
Fejl og returløb EKSEMPLER: Sortering Rettelser af fejl
Returløb i forbindelse med opgaveløsning Fejl i informationer
8
Bunker og lager EKSEMPLER: Opgaver eller information i mailboxen
Bunker på skrivebord For store indkøb af kontorartikler, varer o.l.
9
Overservicering EKSEMPLER:
Præsentationer, opgaver o.l, der er forædlet ud over kundens behov Unødvendige deltagere på møder CC- s Unødvendige detaljer og informationer
10
Uudnyttet viden/ressourcer
EKSEMPLER: Manglende udnyttelse af medarbejderes forslag Uddannelse og kompetencer der ikke bliver brugt Manglende vidensdeling Manglende uddelegering af ansvar Forkert ressourcedisponering
11
OPGAVE Tænk på din hverdag… Hvor oplever du spild?
Hvilken spildtype er der tale om? Hvad kan du gøre for at undgå spildet?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.