Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Innovation, it-fagdidaktik & undervisningsdifferentiering - Præsentation af AUUC-konsortiets tre projekter Tre projekter Et konsortium Et GTS-institut,

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Innovation, it-fagdidaktik & undervisningsdifferentiering - Præsentation af AUUC-konsortiets tre projekter Tre projekter Et konsortium Et GTS-institut,"— Præsentationens transcript:

1 Innovation, it-fagdidaktik & undervisningsdifferentiering - Præsentation af AUUC-konsortiets tre projekter Tre projekter Et konsortium Et GTS-institut, to universiteter, seks professionshøjskoler og femten skoler Projektledelse: Charlotte Krog Skott (UCC), Stefan Ting Graf (UCL) & Marianne Georgsen (VIA) Forskningsledelse: Jeppe Bundsgaard (AU) & Thomas Illum Hansen (UCL)

2 Måder at tænke påMåder at arbejde påArbejdsredskaberAt leve i verden  Kreativitet og innovation  Kritisk tænkning, problemløsning og beslutningstagen  At lære at lære (metakognition)  Kommunikation  Samarbejde (teamwork)  Informations­ literacy  It-literacy  Medborgerskab og statsborgerskab (citizenship) – lokalt og globalt  Liv og karriere  Personlig og social ansvarlighed – herunder kulturel opmærksomhed og kompetence Det 21. århundredes kompetencer The Assessment and Teaching of 21 st -Century Skills” (ATC21S)

3 Læremiddel.dk Nationalt videncenter for læremidler

4 Organisatorisk design Didaktisk design Teknologisk design Hvordan anvender vi it til at udvikle en innovativ undervisning, der på én gang fremmer social og faglig læring? En udfordring, der kræver svar på flere niveauer:

5

6 It i den innovative skole Mediepatrulje ”Grubletrolden Tumle”, 3. klasse ”Unge og medier” 6. klasse “Den mystiske ø” Indskolingen “Energi – hva´ nu?” 7. klasse ”Blogs for you” 8. Klasse Skoleudviklingsforløb

7

8

9 Inklusion og undervisningsdifferentiering i digitale læringsmiljøer

10

11 Forår 14Efterår 14Forår 15 Fase 4 Fortsat innovation af differentieringsarbejdet ved hjælp af teknologi Fase 3 Projektorienteret arbejde med procesværktøjer og interaktive assistenter i et differentieringsperspektiv, teamsamarbejde og organisatorisk udvikling Fase 2 Procesorienteret arbejde med LMS og produktværktøjer i et differentieringsperspektiv, teamsamarbejde og organisatorisk udvikling Fase 1 Arbejde med læse- og skriveteknologi som differentiering for alle, evalueringsværktøj, planlægningsskabelon, teamsamarbejde, organisatorisk opbakning Startmåling 2. kl. 4. kl. 5. kl. 2. kl. 4. kl. 5. kl. Måling 3. kl. 5. kl. 6. kl. Måling 3. kl. 5. kl. 6. kl. Slutmåling

12 Eksempel på et procesværktøj - Et socialt inklusionsbarometer

13 4. Opfølgning -Evaluering -Redesign 1. Inspiration -Eksempelmateriale -Designanalyse 2. Designværksted -Idéudvikling -Didaktisk design 3. Afprøvning -Observation -Optagelse It-fagdidaktik og lærerkompetencer - Teamsamarbejde om didaktiske designs

14


Download ppt "Innovation, it-fagdidaktik & undervisningsdifferentiering - Præsentation af AUUC-konsortiets tre projekter Tre projekter Et konsortium Et GTS-institut,"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google