Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Hvad siger landmændene i tilfredshedsundersøgelsen fra 2011?

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Hvad siger landmændene i tilfredshedsundersøgelsen fra 2011?"— Præsentationens transcript:

1 Hvad siger landmændene i tilfredshedsundersøgelsen fra 2011?

2 14. december 20142...| Gennemført i december 2011-januar 2012 Omfatter bedrifter, der har modtaget IPM- rådgivning 2010-2011 Antal spurgt: 154 Antal svar: 86 (56 pct.) Udført med Survey Xact

3 14. december 20143...| 1. Hvad handler IPM om for dig? Optimere planteværnsindsatsen Bedre økonomi Mindre kemi Så lidt som muligt, så meget som nødvendigt Mere rådgivning/mere intensiv rådgivning Sammenhængende rådgivning/bedre rådgivning

4 14. december 20144...| 2. Hvorfor meldte du dig til IPM-rådgivningen? AntalPct. For at få mere intensiv rådgivning3437,8% Jeg havde nogle udfordringer med min plantebeskyttelse, som jeg gerne ville have ændret 77,8% Jeg ville vide mere om alternativer til kemisk plantebeskyttelse 55,6% Konsulenten opfordrede mig til at deltage4246,7% Jeg tilmeldte mig udelukkende pga. tilskuddet til rådgivning 22,2%

5 14. december 20145...| 3. Hvordan har IPM-rådgivningen påvirket dig i retning af at forebygge problemer med ukrudt, svampe og skadedyr? AntalPct. Jeg er blevet meget mere opmærksom på mulighederne1214,1% Jeg er blevet noget mere opmærksom på mulighederne4047,1% Jeg er blevet lidt mere opmærksom på mulighederne2832,9% Jeg er ikke blevet mere opmærksom på mulighederne11,2% Ved ikke44,7%

6 14. december 20146...| 4. Hvor tilfreds har du været med rådgivningsforløbet? PlanlægningMarken Evaluering af udført bekæmpelse (f.eks. før-høst besøg) Pct. Meget tilfreds20,0%32,9%20,0% Tilfreds69,4%60,0%63,5% Hverken/eller9,4%5,9%15,3% Utilfreds0,0% Meget utilfreds1,2% (1)

7 14. december 20147...| 5. Hvilke af følgende emner har I diskuteret i rådgivningen? AntalPct. Sædskifte6272,9% Optimal etablering af afgrøderne (kulturteknik)4654,1% Mekanisk ukrudtsbekæmpelse (radrensning, strigling m.v.)1416,5% Valg af sorter4957,6% Praksis for renholdelse af maskiner og betydning for spredning af ukrudtsfrø 55,9% Dosering af plantebeskyttelsesmidler6880,0% Valg af plantebeskyttelsesmidler7183,5% Varslingssystemer (Registreringsnet, Planteværn Online)2934,1% Skadetærskler for svampe og skadedyr5665,9% Randsprøjtning/pletsprøjtning3541,2% Ukrudtskort1618,8% Sprøjteteknik (dysevalg, tryk, vandmængde)3440,0%

8 14. december 20148...| 6. Hvor godt føler du dig informeret om principperne for IPM (Integreret Plantebeskyttelse)? AntalPct. Meget godt89,4% Godt4148,2% Tilstrækkeligt2630,6% Ikke helt tilfredsstillende89,4% Utilfredsstillende11,2% Ved ikke11,2%

9 14. december 20149...| 7. Jeg har følgende forslag og bemærkninger til rådgivningsforløbet, IPM-værktøjerne m.v. Flere år ( 3 svar) Flere besøg i marken Måske en endnu tættere opfølgning af konsulent Mere udveksling af problemer og erfaringer med andre landmand Papirarbejdet skal udføres tidligere Intet rådgivningsforløb i 2011 Jeg føler rådgivningen har været for passiv fra rådgivers side

10 14. december 201410...| 7. Jeg har følgende forslag og bemærkninger til rådgivningsforløbet, IPM-værktøjerne m.v. Jeg har haft en god sparring med min konsulent. Mange problemstillinger er blevet vendt Godt at bruge tid på evaluering, giver ofte et godt overblik over hvad der var godt og hvad der ikke var godt nok, så man ikke f.eks. bare øger mængden af kemi, men får nogle alternativer Godt/OK/Kan anbefales (8 svar) Er begyndt med før høst besøg og det er godt Mulighed for opfølgning af kurset, hvis man får en ny planteavlsansvarlig på landbruget Det er en fordel at have konsulenten med i marken i vækstsæsonen, hvor problemerne er


Download ppt "Hvad siger landmændene i tilfredshedsundersøgelsen fra 2011?"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google