Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Vi tænker, før du handler. Forbrugernes dilemma Claus Jørgensen Seniorrådgiver Miljø & Samfundsansvar

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Vi tænker, før du handler. Forbrugernes dilemma Claus Jørgensen Seniorrådgiver Miljø & Samfundsansvar"— Præsentationens transcript:

1 Vi tænker, før du handler

2 Forbrugernes dilemma Claus Jørgensen Seniorrådgiver Miljø & Samfundsansvar cj@fbr.dk

3 Forbrugerne ønsker: Sikre produkter Vi tager ikke skade ved normal brug Vi får den nødvendige information, vi behøver til at træffe sikre valg Kort og godt: At ikke skulle tænke over om produkterne er sikre eller ej.

4 Og produkterne er sikre, eller… december 2014Præsentationstitel 4

5 Skræmmekampagner? NEJ, oplysningskampagne! Forbrugerne har: ret til et oplyst valg ret til selv at vurdere risiko ret til at tage stilling til usikkerheder Vi siger ikke produkterne er farlige, MEN at de indeholder stoffer der er hormonforstyrrende OG anviser alternativer Ulven kommer !

6 Forskerne udfordrer den gældende lovgivning

7 Hvilke muligheder har forbrugerne? Det er svært! Tjek kemi-indholdet Køb miljømærket Spørg (right to know!)

8 TJEK KEMIEN – fra 45 dage til ét minut! Lanceres til foråret december 2014Præsentationstitel 8

9 Forbrugernes dilemma Kemidebatten anno 2013 december 2014

10 Tak for opmærksomheden


Download ppt "Vi tænker, før du handler. Forbrugernes dilemma Claus Jørgensen Seniorrådgiver Miljø & Samfundsansvar"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google