Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afKristian Bjerre Redigeret for ca. et år siden
1
DIGITALT LANDSMØDE, VEJLE 1. OKTOBER 2014 Hjælp til mindre it-parate virksomheder -Status -Evaluering -Fremtid
2
Status (1/3) - 86 biblioteker i 85 kommuner tilbyder hjælp - Så langt i 2014: ingen nye store digitale løsninger der er blevet obligatorisk digitale - Fremdeles hjælpebehov til de kendte løsninger (digital post, signatur, mv)
3
Status (2/3) Supporttelefon til it-vejlederne: - SKAT har åbnet egen linje - Erhvervsstyrelsen har egen linje - Telefonlinjen til Nets/DanID vedr. signatur er genåbnet – foreløbig ud 2014
4
Status (3/3) Nyt Virk lanceret 28. august - Brugervenlighed i fokus - Bibliotekstilbuddet er omtalt under ”hjælp” - www.klar-til-indberetning.dk er opdateretwww.klar-til-indberetning.dk
5
Det nye virk: 3 søjler
8
Evaluering - Bibliotekerne gør en fantastisk indsats - Sidste år ca. 8000 brugere - 85 % var tilfredse med hjælpen - Vi får ingen klager - SKAT og KOMBIT udtrykker stor tilfredshed Laver nu en opsamling på: - Hvor mange er hjulpet i 2014 - Hvad er de blevet hjulpet med
9
Fremadrettet 1) Bølge 3: 1. december 2014 2) 2015 og fremover
10
Bølge 3: syv virksomhedsrettede områder - Anmeldelse og ansøgning vedrørende våben og eksplosive stoffer mv. - Affald fra borgere, virksomheder, offentlige og private institutioner - Ansøgning om parkeringslicenser efter vejloven: Erhvervslicenser - Veje og trafik, herunder opgravning, ledningsarbejder mv. Råden over veje Gravetilladelser - Anmodning om attestationer efter CPR-loven: Adresseforespørgsel - Ansøgning om byggetilladelse mv. - Anmeldelse af byggearbejde mv.
11
Bølge 3: - Obligatorisk at bruge de digitale løsninger - Forskellige løsninger i kommunerne - Krav til brugervenlighed for at få godkendt løsningen - Nyhedsbrev med information ultimo november: - hvilke løsninger benyttes i den enkelte kommune - hvor man kan henvende sig for at få hjælp (lokalt) - Brugen er behovsudløst – ”alle” har ikke behov den 1. december - ingen markedsføring af hjælp på biblioteket - dialog med KL om hvordan tilbuddet kan formidles
12
2015 og fremover - Vi ønsker at opretholde tilbuddet - Afsøger muligheder for fremtidig finansiering
13
www.klar-til-ind www.klar-til-ind beretning.dk -integreres på Virk
14
TAK!
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.