Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

FAGLIG TRIVSELSMÅLING Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling Oplæg ved Region Hovedstadens Uddannelseskonference Fredag.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "FAGLIG TRIVSELSMÅLING Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling Oplæg ved Region Hovedstadens Uddannelseskonference Fredag."— Præsentationens transcript:

1 FAGLIG TRIVSELSMÅLING Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling Oplæg ved Region Hovedstadens Uddannelseskonference Fredag 9. november 2012 Projektleder Pia Orloff, Hillerød Hospital, HR-Udvikling og Arbejdsmiljø pia.orloff@regionh.dk telefon 48294716

2 Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling En medarbejdertilfredshedsundersøgelse, som har til formål at understøtte en arbejdspladskultur og et læringsmiljø, hvor medarbejdere har gode vilkår for at bruge og udvikle de kompetencer, der kræves i arbejdet.

3 Kerneydelse VISION: Medarbejdere Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling

4 KerneydelseKvalitetskrav3 kvalitetsparametre VISION: Medarbejdere Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling

5 KerneydelseKvalitetskrav3 kvalitetsparametre VISION: Medarbejdere Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling

6 KerneydelseKvalitetskrav3 kvalitetsparametre VISION: MedarbejdereLærings- & Udd.miljø4 kernekompetencer Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling

7 KerneydelseKvalitetskrav3 kvalitetsparametre VISION: MedarbejdereLærings- & Udd.miljø4 kernekompetencer Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling

8 KerneydelseKvalitetskrav3 kvalitetsparametre VISION: MedarbejdereLærings- & Udd.miljø4 kernekompetencer Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling. KOMPETENCESTRATEGI:. KOMPETENCESTRATEGI: Komp.planlægning Kompetencetænkning Kurser, uddannelse, opdatering Læring i, om og af praksis

9 KRAV VILKÅR KerneydelseKvalitetskrav3 kvalitetsparametre VISION: MedarbejdereLærings- & Udd.miljø4 kernekompetencer Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling. KOMPETENCESTRATEGI:. KOMPETENCESTRATEGI: Komp.planlægning Kompetencetænkning Kurser, uddannelse, opdatering Læring i, om og af praksis Kendskab til lokale krav til kvalitet og hospitalets kernekompetencer Lokal specifikation af strategiske krav til kvalitet og kompetencer

10 KerneydelseKvalitetskrav3 kvalitetsparametre VISION: MedarbejdereLærings- & Udd.miljø4 kernekompetencer Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling. KOMPETENCESTRATEGI:. KOMPETENCESTRATEGI: Komp.planlægning Kompetencetænkning Kurser, uddannelse, opdatering Læring i, om og af praksis KRAV VILKÅR Kendskab til lokale krav til kvalitet og hospitalets kernekompetencer Lokal specifikation af strategiske krav til kvalitet og kompetencer

11 KerneydelseKvalitetskrav3 kvalitetsparametre VISION: MedarbejdereLærings- & Udd.miljø4 kernekompetencer Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling. KOMPETENCESTRATEGI:. KOMPETENCESTRATEGI: Komp.planlægning Kompetencetænkning Kurser, uddannelse, opdatering Læring i, om og af praksis KRAV VILKÅR Kendskab til lokale krav til kvalitet og hospitalets kernekompetencer Lokal specifikation af strategiske krav til kvalitet og kompetencer

12 KerneydelseKvalitetskrav3 kvalitetsparametre VISION: MedarbejdereLærings- & Udd.miljø4 kernekompetencer Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling. KOMPETENCESTRATEGI:. KOMPETENCESTRATEGI: Komp.planlægning Kompetencetænkning Kurser, uddannelse, opdatering Læring i, om og af praksis KRAV VILKÅR Kendskab til lokale krav til kvalitet og hospitalets kernekompetencer Lokal specifikation af strategiske krav til kvalitet og kompetencer Kompetence-evalueringKompetence-evaluering Faglig Trivsels- spørgeskema spørgeskema - Vilkår for at bruge og.. udvikle kompetencer - Løsningsfokus - Handlefokus - Ansvar selv / andre - Komp.niveau ift krav. i egne opgaver - Overskudsområder - Udviklingsområder - Udviklingsmål MUS Udviklingsplan Opgaver Vilkår

13

14 Navn (Sidehoved/fod) Kapitel. 1: Stolthed og arb.glæde Kapitel. 1: Stolthed og arb.glæde Kapitel 3: Vilkår for at indfri krav Kapitel 3: Vilkår for at indfri krav Kapitel 2 Kendskab til krav Kapitel 2 Kendskab til krav

15 Faglig Trivselsmåling Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling Faglig Trivselsmåling er: En medarbejdertilfredshedsundersøgelse, som har til formål at fremme en arbejdspladskultur og et læringsmiljø, hvor medarbejdere har gode vilkår for at bruge og udvikle de kompetencer, der kræves i arbejdet. Består af: strategisk afklaring af lokale krav til kvalitet og kompetencer ikke-anonym spørgeskemaundersøgelse til vilkår opfølgende dialog i MUS lederudvikling i forhold til involvering og dialogarbejde Beror på: konstruktionistisk tilgang til videnskab og viden-skabelse, ud fra ønsker om: at fremstille kontektstbestemt viden om, i og via organisationen at understøtte implementering af hospitalets vision Konceptet er udviklet på Hillerød Hospital og i drift siden 2010..


Download ppt "FAGLIG TRIVSELSMÅLING Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling Oplæg ved Region Hovedstadens Uddannelseskonference Fredag."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google