Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afGabriel Dalgaard Redigeret for ca. et år siden
1
Kanondag – forberedelse og dokumentation
2
Plan for dagen 8-8. 30 optakt – hvem fortæller en historie? 8.45-10 – 1. workshop 10.14-11.30 2. workshop 12 – 13.15 3. workshop 13.15-13.30 Fælles afslutning – indhold?
3
Mål: – at eleverne møder tre kanontekster. At de får en mulighed for at opleve tekstens sprog og stemme, gerne gennem en eller anden form for æstetisk bearbejdning og at de får et indtryk af, hvor teksten kommer fra
4
Bearbejdning og dokumentation Hver gruppe formulerer konkrete undervisningsmål og begrundede valg af aktiviteter med udgangspunkt i et bevidst valg af litteraturpædagogisk tilgang En studerende er observatør (posten kan gå på skift) og iagttager og noterer opmærksomt det der sker. Uden fortolkning eller vurdering. - naturalistisk observation - thick derscribtion etnografisk metode/kulturstudie - deltagersynsvinkel Observationer gives videre mellem hvert forløb. Begrundede planændringer noteres Mål og observationer nærlæses og bearbejdes fortolkende i timerne den efterfølgende torsdag og foreligger i færdig mundtlig og skriftlig form i den efterfølgende uge, altså torsdag d. 7. april (studieprodukt)
5
Metode Reference: I Jacobsen m.fl.: ”Klasseværelset under observation – en introduktion til klasseværelsesforskning” in Holmen A (red): Studier i dansk som andetsprog, Akademisk forlag 1999 Artiklen læses forud for kanondagen og anvendes i observation og efterbearbejdning
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.