Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Markedsudviklingen i Danmark Agenda Introduktion & baggrund Konsument Markedet 2010 - DVD - Blu-ray - Total Markedet Konsument Markedet 2011 Q1 - DVD -

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Markedsudviklingen i Danmark Agenda Introduktion & baggrund Konsument Markedet 2010 - DVD - Blu-ray - Total Markedet Konsument Markedet 2011 Q1 - DVD -"— Præsentationens transcript:

1 Markedsudviklingen i Danmark Agenda Introduktion & baggrund Konsument Markedet 2010 - DVD - Blu-ray - Total Markedet Konsument Markedet 2011 Q1 - DVD - Blu-ray - Priser Forbrugeradfærd & “video” markedet i fremtiden 1 2 3 4

2 1. Introduktion & Baggrund Introduktion: Mehran Majid Uddannelse: Cand. Merc EMF (CBS) Selskab: Warner Home Video Nordic (Stockholm) Stilling: Nordic Market Research Manager Nordic VMI Manager Cat. Man. Manager Fokus områder: Underholdnings markedet Video (Physical) Video (Digital) Games Samarbejder med: GfK Nielsen Future Source Screen Digest IPSOS Mediavision Elektronik brancheforeninger DVD Digital Games Blu-ray

3 2. Konsument markedet DVD DVD total værdi: 1.085.199.804 kr. DVD total enheder: 12.247.406 stk 8% 16% 23% 31% 37% 42% 50% 55% 63% 69% 78% 100%8% 17% 24% 32% 38% 44% 52% 59% 67% 74% 83% 100% Q1+Q2 står for: 42% Q4 står for: 37% Q1+Q2 står for: 44% Q4 står for: 33%

4 DVD markedet fordelt på alder og produkt type TV-serier står for 25% af total værdien

5 2. Konsument markedet Blu-ray BD total værdi: 114.731.235 kr. BD total enheder: 717.061 stk Q1+Q2 står for: 40% Q4 står for: 40% Q1+Q2 står for: 40% Q4 står for: 38% 4% 9% 15% 26% 33% 40% 47% 53% 60% 69% 78% 100% 5% 10% 15% 26% 33% 40% 48% 54% 62% 72% 80% 100%

6 BD markedet fordelt på alder/andel og gns. pris

7 Total markedet 2010 Video total værdi: 1.199.931.039 kr. Video total enheder: 12.964.466 stk Blu-ray andel: 9,6% Blu-ray andel: 5,5%

8 Total markedet 2010 Feb: Up (Disney) Marts: 2012 (Sony), New Moon (NF), Luftkastellet (NF) Apr: Avatar (SF) Juni: Sherlock Holmes (Warner) Juli: Alice i Eventyrland Aug: Clash of The Titans Sept: Prince of Persia (Disney) Okt: Iron Man 2 (Paramount), Robin Hood (Universal), Skønheden & Udyret (Disney) Nov: Sex And The City 2 (Warner), Knight & Day (SF), How To Train you Dragon (Paramount) Dec: Inception (Warner), Toy Story 3 (Disney), Eclipse (NF), The Expendables (Mis. Label)

9 3. Konsument markedet Q1 2011 vs. Q1 2010 Værdi: DVD: - 26% Blu-ray: 44% Total: - 21% Enheder: DVD: - 24% Blu-ray: 64% Total: - 21% Pris: DVD: - 3,3% Blu-ray: -11,2%

10 4. Forbrugeradfærd & Video markedet i fremtiden  Verden har forandret sig, forbrugerne har forandret sig  Forbruget er det samme men har ændret form & struktur  Forbrugerne ønsker underholdning på deres betingelser, form & præmisser  Vi kæmper ikke om forbrugernes disponible indkomst men disponible tid!  Mange flere underholdnings muligheder end nogensinde tidligere:  Piracy  Grænserne smelter for underholdnings medier  ”Video” markedet kommer til at blive ”Underholdnings” markedet  Digital fremtid: Cloud teknologien, Ultraviolet, 3D, Play-funktionalitet. AppsWeb-tv3D-film(bio)Social MediaSpil/konsoller Play-tvTVLokalt indholdInternetVOD


Download ppt "Markedsudviklingen i Danmark Agenda Introduktion & baggrund Konsument Markedet 2010 - DVD - Blu-ray - Total Markedet Konsument Markedet 2011 Q1 - DVD -"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google