Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAnders Thorsen Redigeret for ca. et år siden
1
Matematik på Trapholt Om samarbejdet mellem matematikhold på Læreruddannelsen i Jelling og Kunstmuseet Trapholt
2
Samarbejdsprocessen Uden om de klassiske museumsfag Hurtig, fleksibel direkte kontakt mellem Mie og Kirsten Diskussion og accept af de 2 institutioners forskellige tanker om formål og mål 2 studerende i intensiv, selvkørende arbejdsgruppe
3
Arne Jacobsens sommerhus
5
Museumsbriller: fleksibelt, funktionalistisk formsprog Matematikbriller, 6 klodser: Hvor mange forskellige ”huse” kan man lave med de klodser? Mål omkreds på de forskellige huse Lær: Systematisk optælling. Omkredsen kan variere, selvom der er samme grundareal.
6
Afprøvninger:
7
Syveren Museumsbriller: teknologisk nytænkning, organisk formsprog Med matematikbriller: Lad os bygge! http://jellingmat.blogspot.dk/p/blog-page.html Lær: byg, lav tabel, se mønster. Find sammenhæng mellem, regel, funktionsbegrebet
8
Resultater: 3 ”færdige” læremidler, der kombinerer matematiske begreber med oplevelsen på museet 16 ”skitser” til andre læremidler, der evt. kan færdiggøres Et ændret syn på egen faglighed hos de studerende Åbning for matematik som en relevant mulighed for arbejdet med den faste samling på museet Flere billeder her: PicasaPicasa
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.