Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Bæredygtig business: grøn branding. Vi starter lige med at kridte banen op, som består af et marked, branding og farven grøn.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Bæredygtig business: grøn branding. Vi starter lige med at kridte banen op, som består af et marked, branding og farven grøn."— Præsentationens transcript:

1 Bæredygtig business: grøn branding

2 Vi starter lige med at kridte banen op, som består af et marked, branding og farven grøn

3 Virksomheder står over for en stor udfordring, hvor troværdighed er nøgleordet. Den smarte afladskommunikation er passé, og i dag bliver ingen imponerede over et hotel, der opfordrer gæsterne til at bruge færre håndklæder, hvis hotellets drift i øvrigt er alt andet end miljøvenlig. Finn Frandsen, professor i virksomhedskommunikation

4 Det er ikke kun cool at være klimaduks. Det er nødvendigt. Folkeflokken har forstået, at den er gal og derfor er indkøbsnet og miljøvenlige produkter i kurven ikke kun sjov og ballade, som man profilerer sig på – men et udtryk for, at den brede befolkning rent faktisk ønsker at ændre adfærd. Henrik Byager, kommunikationsrådgiver

5 Et brand 

6 At være godt kendt er ikke det samme som at være kendt for noget godt Per Mollerup

7 Grøn er ikke bare en farve længere…

8 Den har mistet sin uskyld og er nu symbolet på bæredygtighed

9 … og er vel også blevet en lille smule voldtaget efterhånden

10 Grøn branding er…

11 … håndgribelig

12 It is about a sustainable economy and making green normal, as opposed to ’green-washing’, which is making normal look green

13 Grøn skal gøres dagligdags

14 Lad være med at tænke i kampagner – tænk troværdighed

15 Dark green versus bright green

16 Mørkegrøn er pladderromantik

17

18 Dark green afvikler udvikling

19 Bright green er bæredygtig business – grønt bliver normalt

20

21 Mere af det gode…

22

23

24

25 Dagens pointer

26 1. CER (corporate environmental responsibility) betaler sig - I kan spare på energiforbruget, I kan tiltrække nye kunder, I kan fastholde de gode medarbejdere og I kan være på forkant med lovgivningen

27 2. Gør det nu!

28 3. Formulér jeres mål og inddrag medarbejdere på alle niveauer

29 4. Udpeg en klimaansvarlig

30 5. Vær ærlige og troværdige

31


Download ppt "Bæredygtig business: grøn branding. Vi starter lige med at kridte banen op, som består af et marked, branding og farven grøn."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google