Download præsentationen
1
Feedback Lægedage 2014
2
Hvad er feedback? Information om den observerede udøvelse af en kompetence i sammenligning med en standard. Rubak et al, UFL, 2008, Van Ridder et al, Medical Education 2008, Norcini et al MEDICAL EDUCATION 2010; 44: 16–17 Feedback er specifik information om sammenligningen mellem en kollegas observerede udøvelse af en kompetence og en standard, som gives med det formål at forbedre kollegaens kompetence
3
Hvorfor feedback? Forbedre uddannelseslægens kompetencer
Stimulere til refleksion over egen praksis Selvevaluering er upålidelig!
4
Feedback – en metode P – praise Q – question R – reflection
S - summary
5
P: Hvad gjorde du godt? Start med det positive – sårbar situation
Positiv feedback er effektivt Bruge sine stærke sider bedst muligt
6
Q: Hvad kunne være gjort anderledes?
Udgangspunkt i ULs egne refleksioner Brug spørgsmål: Hvordan ville det have ændret konsultationen, hvis… Ikke kritisere noget, der ikke kan ændres Der er altid noget, der kan gøres anderledes.
7
R: Hvad nu? Uddybende spørgsmål.
Har du tidligere været bevidst om at bruge…/tidligere mødt lignende problemer…? Hvad skal der ske for at komme nærmere målet? Aftaler frem til næste gang
8
Summary Hvad tager du med dig fra denne feedback?
Hvordan har du det nu?
9
HUSK: Selvkritik virker bedst, og er mest acceptabelt. Vær konkret
Beskrive, ikke dømme Timing Brug kun egne observationer Fokuser på adfærd, der kan ændres Uddannelseslægen taler mest
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.