Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMalene Bertelsen Redigeret for ca. et år siden
1
Den gode brugeroplevelse borger.dk får ny struktur og nyt design
2
Den gode brugeroplevelse Udgangspunkt i Bedst på Nettet analyse (2009 + 2010) Den gode brugeroplevelse: –Færre indgange fra forsiden –Fokus på søgefeltet og bedre søgeresultater –Omstrukturering og oprydning af redaktionelt indhold –Brugervurdering og kommentering af indhold / selvbetjeningsløsninger
3
Forside Eksempel på en kampagneboks med ”log på” funktionalitet Permanent log på/af knap. Knap og ikon vil ligge permanent på forside, artikel, handlingssider. Ikon skifter tilstand og vil også fungere som log på/af. Permanent søgefelt OPFYLDER WCAG 2.0 AA + BRUGER TESTET Min Side og post Permanent kommunevalg og Log på/af knap
4
Forside (logget på) Rødt for markering og øjenfang Rødt for markering og blikfang
5
Forside med mouse-over Fokus og hjælp
6
Navigation, light-box som lay-over Bruger fold-ud menuer + Lay-over navigation
7
Artikelside Fold-ud tekster Bruger bokse til yderligere information + Hjælpemidler + Lovgivning etc. Integration mellem Min Side og borger.dk Handlemuligheder + Selvbetjening i centrum
8
Valg inden handling NB: Skiftes til grøn efter brugertest
9
Handlingsside Spørgsmål og svar folder ud + Indhold er lokalt specifikt og leveres af myndighed Hjælp hos relevant myndighed + Specificeres af den enkelte myndighed Integration mellem Min Side og borger.dk Sådan gør du/ forudsætninger + Leveres af myndighed
10
Søgning
11
Konklusion Færre indgange fra forsiden, fokus på søgefeltet og bedre søgeresultater FAST vil vise forslag til søgeord og have en meget mere brugervenlig resultatside Der søges i kernetekster og handlinger for at sikre bedre og relevante søgeresultater Lægger os op af Google, som brugerne kender, men vil yderligger kunne ”vægte” forskellige søgeresultater Kan fremhæve selvbetjening og brugeren kan bringes direkte til den relevante handlingsside Resultat: Borgerne præsenteres for bedre forslag til indhold og handling. Myndigheder og medarbejdere i borgerservicecentre for arbejdsredskab til brug for hjælp-til-selvhjælp Omstrukturering og oprydning af redaktionelt indhold Hurtigere navigation og direkte links til de mest benyttede handlingssider Prioritering af indholdet, så det vigtigste står først og i en FAQ-agtig opstilling Promovering af selvbetjening og handlingssiderne. Større fleksibilitet med mulighed for vejledninger, hjælpefunktioner, video-guides m.v. Tekster på borger.dk, der ikke omhandler den primære borgerservice droppes (ca. 15 % af teksterne, eller godt 100 tekster) Resultat: Øget brugervenlighed, handlingsorientering, kanalisering mod selvbetjening, øget fleksibilitet Brugervurdering og kommentering af indhold og selvbetjeningsløsninger Løbende indsamling brugernes vurderinger og kommentarer af borger.dks indhold samt myndighedernes selvbetjeningsløsninger Resultat: Bedre borger.dk – med borgernes hjælp
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.