Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afDorte Christoffersen Redigeret for ca. et år siden
1
Konstruktivisme 7 konstruktivistiske grundantagelser, hvoraf vi har udvalgt 3 Viden konstrueres på baggrund af egne erfaringer Den lærende må være aktiv deltagende Alles indre forestillinger vægter lige
2
Konstruktivistisk didaktik Iflg. Reich skal god undervisning indeholde: Størst mulig selvvirksomhed Ingen på forhånd fastlagte mål og veje Mål forhandles af de implicerede Fokus på relationen ml. lærere og elever
3
God undervisning Vores bud på god undervisning Afsæt i den lærendes indre erfaringsverden - NUZO/ZNU -> individorientering -> undervisningsdifferentiering Læringsmiljøet udformes i interaktionen ml. de implicerede medspillere
4
Særligt interessant Undervisningsdifferentiering Især set i lyset af inklusion Problematikker: Praktisk vanskeligt? Ingen fastlagte mål – til forhandling I dag følges læseplaner og der arbejdes frem mod slutmål
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.