Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

It-hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "It-hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen."— Præsentationens transcript:

1 It-hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen

2 Dagsorden 1. Status 2. Evaluering af kampagnen og indsatsen indtil nu 3. Drøftelse: hvad der sker fremadrettet i projektet? 4. Hvilke perspektiver ser vi i fællesskab i samarbejdet?

3 Status Biblioteker i 86 kommuner tilbyder hjælp 6500 virksomheder og foreninger har fået hjælp til selvbetjening Nogle er kommet på biblioteket flere gange Det har været en stor og tit besværlig opgave at hjælpe med NemID medarbejdersignatur 85% af brugerne er tilfredse med hjælpen de har fået

4 2) Evaluering af kampagnen Ved dem der har behov for hjælp – at de kan gå på biblioteket? - Ja, det tror vi:  Henvendelser på biblioteker over hele landet  Få henvendelser til ERST om at de ikke kan få hjælp  Ingen større pressehistorier om at der ikke skulle være hjælp til dem der behøver det  Ingen beklagelser fra erhvervsorganisationerne

5 2) Evaluering af indsatsen Succeskriterier:  Tilbud om hjælp på mindst 60 bibliotek over hele landet  4 af 5 brugere skal være tilfredse med tilbuddet  Erhvervsorganisationerne skal være tilfredse -Bibliotekerne benytter det lokale markedsføringsmateriale… ?

6 3) Drøftelse: hvad sker der fremadrettet Er der stadig behov for hjælp? 3 faktorer: A. Fortsat obligatorisk digitalisering af kommunikation B. Brugerne: har de behov for hjælp på biblioteket næste gang de skal være i digital kommunikation med det offentlige? C. Nye virksomheder- nye brugere?

7 A. Obligatorisk digital kommunikation Kommunikationen mellem virksomheder og det offentlige skal være 100% digital hvor relevant (80% på borgerområdet) Mål: Obligatorisk digital kommunikation fra 2012 – eller når systemerne og lovgivningen er på plads De fleste store systemer er obligatoriske nu – mange mindre løsninger er formentlig ikke obligatoriske – (Ingen har status pt – men den opgøres primo 2014)

8 B. Brugerne: vil de komme igen, og igen..? Når de skal åbne sin postkasse? Når de har problemer..? Hvad forventer I?

9 C. Nye brugere Nye virksomheder, nye foreninger Altid nogle der vil være udfordret af sproget og de digitale processer i kommunikation med det offentlige?

10 Fremadrettet: hvor stort vil hjælpebehovet være? De store udfordringer er overstået: NemId medarbejdersignatur Digital postkasse Men altid nogle der vil have behov for hjælp til det, og til: Moms, Starte, lukke ændre virksomhed Syge- og barseldagpengerefusion.. Og lidt andet.. Skal vi se hvad der sker de næste 3-4 måneder, og derefter vurdere virksomhedernes behov og bibliotekernes ønsker?

11 4. Hvilke perspektiver ser vi i fællesskab? Bibliotekerne  Har løftet opgaven på fremragende vis  Er en fantastisk samarbejdspartner: service, tålmodighed, ansvarlighed, troværdighed  Er fleksibel: kompetencer i spil ift. en ny målgruppe  Fanger samfundets behov Ny hjælpeplan til den næste fællesoffentlige digitaliseringsstrategi 2016-2020?

12 Virk.dk drives og udvikles af Erhvervsstyrelsen sammen med en lang række erhvervsrettede myndigheder


Download ppt "It-hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google