Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afFilippa Torp Redigeret for ca. et år siden
1
MULTIHUSET FREDERIKSHAVN Idéudviklingsseminar Den 19. juni 2007 Johan Bramsen og Lene Bak Pluss Leadership
2
Program - Idéudviklingseminar 19.00Velkomst v/ direktør Lis Rom Andersen 19.10Program for seminaret Processen indtil nu v/ Lene Bak 19.30Skitse af det nye Multihus v/ Johan Bramsen 20.00Den videre proces v/ Peter Grøn 20.10Temadrøftelser – tre cafeer 21.30Tilbagemeldinger i plenum og afsluttende drøftelser
3
OPGAVEN En faserapport vedr. Multihuset - et (evt. to) scenarier: Overordnet profil Indholds- og funktionsmix Aktører og samarbejdsflader Anlægs- og driftsøkonomi Gennemførelsestakt Som grundlag for byrådets videre budgetarbejde. Deadline: ultimo juni 2007
4
Proces Indledende arbejdsseminar Den 22. maj. Baggrundsgruppen Indkredsning af muligheder og udfordringer Dataindsamling. Konsulenterne med hjælp fra baggrundsgruppen Interviews Uge 23-24. Interviews med 10–12 nøgleaktører Afsøgning af interesser, opbakning, bidrag Idéudviklingsseminar Den 19. juni. Interview resultater afrapporteres og konkretiseres i scenarier Scenarier og ideer diskuteres og kvalificeres
5
Multihuset Forskellige profiler 1. Sundhed og Idræt - Det gode liv Kommunale, foreningsbaserede aktiviteter Rammer og muligheder (det frie initiativ) Private tilbud 2. Erhverv – De kloge hoveder Private, mindre erhvervsdrivende Iværksætteri og udviklingspark Job-mødested 3. Foreninger og folkeoplysning Foreningernes hus Åbent mødested for alle Vandrerhjem
6
Hvem skal vi tiltrække? 1. Borgerne i Frederikshavn by Børnefamilierne – De unge - De ældre – De ’bevidste’ - Erhvervslivet (det nye, det gamle) 2. Borgere og besøgende – Frederikshavn kommune Tiltrækkes af aktivitet, handel, oplevelser, overraskelser 3. Besøgende – Nordjylland Tiltrækkes af særlige oplevelser og arrangementer, særlige tilbud, det anderledes, image og stemning 4. Turister – Hele Danmark, norske og svenske turister Tiltrækkes af særlige oplevelser og arrangementer, unikke og ’skæve’ højdepunkter, image
7
Multihuset – indhold, funktioner? SCENENTORVET LABORA- TORIET LEGE- PLADSEN
8
De bærende kriterier / værdier Selvstændigt hus Øget fleksibilitet for Arena Nord Selvstændig tiltrækningskraft Levende og multifunktionelt Aktivitet ude og inde i indbyrdes sammenhæng til forskellige målgrupper For organiserede, uorganiserede, lokale, besøgende, traditionelle og utraditionelle Professionel logistikstyring Faste rammer / permanent udvikling
9
Multihus Arena Nord Brugere
10
Virksomheder Vandrer- hjem Aktivitets-, skulptur- og oplevelses- park Arena Nord Øget kapacitet Ikke-organiserede Palmestrand Foreninger
11
1. Arena Nord har behov for: Øget kapacitet / fleksibilitet ca. 2.000 m 2 Fortsat udvikling og udviklingsrum Aflastning i forhold til aktuelle og kommende brugere 2. Foreningerne har behov for: Møde- og foreningslokaler Øve-, konkurrence- og opvisningsplads Samarbejde og synergi 3. De ikke-organiserede har behov for: Plads, fleksibilitet og muligheder
12
4. Frederikshavn har behov for: Fortsat profilering Mødesteder for besøgende og lokale Oplevelser for besøgende og lokale Nye typer af arbejdspladser Øget attraktivitet og synlighed 5. Multihus har behov for: Liv, aktivitet, profil og skal på en gang give plads til og udfordre foreningslivet Indtægter Rammer for det ikke-organiserede Særlig profil
13
Multihuset er: ScenenTorvet ForretningLegepladsen UDE & INDE
14
Multihuset er: 1. Arena Nords: Behov for plads / fleksibilitet Behov for ”sportspakker” 2. Palmestrand fra oktober til maj: En scene / et torv Opvisning, møde, leg, hygge Iscenesættelse, selviscenesættelse Aktivitet Café, møde, oplevelse 3. Foreningernes fælles: Møde- og klublokaler Faciliteter Opvisnings- og aktivitetsrum
15
Multihuset er: 4. De ikke-organiseredes: Aktivitetscenter Booking og mødested Legeplads 5. Virksomhedernes: Fysioterapiens, tandklinikkens, bibliotekets, fitnesscentrets, cafeens, lys- og lydværkstedets osv. foretrukne lokalisering 6. Sportspakkernes: Udgangspunkt og bopæl 7. Lege-, aktivitets-, motions-, skulptur-, oplevelsesparkens: Hjemsted som supplement til indendørs-aktiviteterne 8. Alle de besøgendes – skole, SSP, SFO osv.
16
Organisation Arena Nord suppleret med stærke logistiske kompetencer driver stedet Alle aktører konkurrerer om at skabe aktivitet på Palmestranden og dermed om pladsen
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.