Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Pressemeddelelse om - Mobilt bredbånd og internet på mobilen Tal fra Q4 2010 2586 danskere har deltaget i undersøgelsen.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Pressemeddelelse om - Mobilt bredbånd og internet på mobilen Tal fra Q4 2010 2586 danskere har deltaget i undersøgelsen."— Præsentationens transcript:

1 Pressemeddelelse om - Mobilt bredbånd og internet på mobilen Tal fra Q4 2010 2586 danskere har deltaget i undersøgelsen.

2 Utilfredshed med Hastigheden på Mobilt bredbånd og internet på mobilen – Q4 2010 2. Grafen viser andelen af danskere, der er ”Meget utilfredse” og ”Utilfredse” med hastigheden på mobilt bredbånd og internet på mobiltelefonen. 19 % af TDC's kunder med mobilt bredbånd og brugere af internet på mobilen er ”Meget utilfredse” og ”Utilfredse” med hastigheden. Utilfredshedsgraden er markant større hos både Telenor (24 %) og Telia (23 %). Hos 3 Mobil og hos Oister, som også benytter 3´netværk, er utilfredshedsgraden ca. 16 %. Delkonklusion Der er store forskelle på danskernes brugeroplevelser af hastigheden på mobilt bredbånd og internet på mobilen. Kunder der er ”Meget utilfredse” og ”Utilfredse” med hastigheden i sit nuværende kundeforhold vil være meget tilbøjelige til, at skifte teleselskab. I takt med udbredelsen af smartphones vil kravene til internethastigheden få afgørende betydning for teleselskabernes markedsandele. Kunder der har betalt dyrt for hurtige internetmobiler har en klar forventning om, at brugeroplevelsen af internettet også er ”hurtig”.

3 Utilfredshed med Dækningen på Mobilt bredbånd og internet på mobilen – Q4 2010 3. Grafen viser andelen af danskere, der er ”Meget utilfredse” og ”Utilfredse” med Dækningen på mobilt bredbånd og internet på mobiltelefonen. 13 % af TDC's kunder med mobilt bredbånd og brugere af internet på mobilen er ”Meget utilfredse” og ”Utilfredse” med dækningen. Utilfredshedsgraden er markant større hos både Telenor (26 %) og Telia (29 %). Hos 3 Mobil og hos Oister, som også benytter 3´netværk, er utilfredshedsgraden ca. 18 %. Delkonklusion TDC har danmarks bedste netværksdækning, mens 3 Mobil - måske lidt overraskende – opleves markant dårligere end TDC. Problemerne knyttet til 3 Mobil's netværk kan skyldes at, dækningen forsvinder når telefonen skifter mellem 3 Mobil's eget net og TDC's net. Et fænomen der ofte opstår udenfor større byer. (3 Mobil roamer på TDC's net i områder hvor 3 ikke selv har dækning) Dækningen er det vigtigste parameter når det gælder mobilt bredbånd og internet på mobiltelefonen. Uden dækning spiller pris og andre vigtige parametre ingen betydning. Telenor og Telia har meget store problemer med netværksdækningen. Relativt til TDC og 3 Mobil netbaserede mobilselskaber, vil Telenor, Telia og mobilselskaber der benytter deres netværk, opleve store kundetab. Kunder der ikke kan komme på nettet med sin smartphone vil hurtigt skifte til et bedre netværk. I takt med udbredelsen af smartphones vil denne problematik udmønte sig hyppige og uforudsigelige kundeskift mellem teleselskaberne.


Download ppt "Pressemeddelelse om - Mobilt bredbånd og internet på mobilen Tal fra Q4 2010 2586 danskere har deltaget i undersøgelsen."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google