Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Ilulissat 5. marts 2011. 1.Atuartitsinermi tunngaviit. 2.Qeqqata Kommuneani ilinniaqqittut. 3.Qaasuitsup kommuneani Ineriartortitsinermi anguniagassatut.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Ilulissat 5. marts 2011. 1.Atuartitsinermi tunngaviit. 2.Qeqqata Kommuneani ilinniaqqittut. 3.Qaasuitsup kommuneani Ineriartortitsinermi anguniagassatut."— Præsentationens transcript:

1 Ilulissat 5. marts 2011

2 1.Atuartitsinermi tunngaviit. 2.Qeqqata Kommuneani ilinniaqqittut. 3.Qaasuitsup kommuneani Ineriartortitsinermi anguniagassatut suliassatullu ilimasuutikka. Oqaatiginiakkakka

3 1.Det pædagogiske princip. 2.Ressourcepersoner i Qaasuitsup Kommunea. 3.Mine forventninger for udviklingen af skolen i Qaasuitsup Kommunea. Jeg vil komme ind på

4 Atuartoq nammineq ilikkagassaminik angunigassiussaaq qanorlu anguniassanerlugit pilersaarusiussalluniAtuartoq nammineq ilikkagassaminik angunigassiussaaq qanorlu anguniassanerlugit pilersaarusiussalluni Atuartup ilikkagassatut anguniagassani qanorlu iliornissani nalilersueqataaffigissavaiAtuartup ilikkagassatut anguniagassani qanorlu iliornissani nalilersueqataaffigissavai Atuartitsinermi tunngaviit

5 Eleven skal sætte mål for egen læring og udarbejde handleplaner.Eleven skal sætte mål for egen læring og udarbejde handleplaner. Eleven skal være med til at gennemføre evaluering af egne læringsmål og handleplaner.Eleven skal være med til at gennemføre evaluering af egne læringsmål og handleplaner.

6

7

8

9

10 Kisitsinermi algebramilu: –Kisitsisit nalinginnaasut qulinngortiterisaaserlu ilisimassagaat –Paasinnittaatsit, soorlu affaq sisarartrullu ilisimassagaat Matematikkip atuuffii –Suliaqarnerni assigiinngitsuni kisitseriaatsit toqqarsinnaassagaat atorsinnaassagaallu

11 Arbejde med tal og algebra: –Kender til de naturlige tal og titalssystem –Kender til begreber som en halv og en kvart Anvendt matematik –Kan vælge og bruge regningsarter i forskellige praktiske sammenhænge –Har viden om, hvordan tal kan forbindes med begivenheder i dagligdagen

12 2008/2009: 1) Teori og praksis i coaching af l æ rere og ledere. 2) Effektiv p æ dagogik. 2009/2010: 3) Studier i skolereformen Atuarfitsialak. 4) Studier i udvikling og l æ ring. Gennemf ø relse af akademisk diplom i almen p æ dagogik 2010/2011: 5) Aktionsforskning. 6) P æ dagogisk antropologi. Total: 60 ECTS 9 Qaasuitsup Kommunea AD læsning 3 Qaasuitsup Kommunea Akademisk diplomuddannelse i almen pædagogik

13 2009/2010: 1) Udviklings-og personlighedspsykologi. 2) Effektiv p æ dagogik. 2010/2011: 3) Studier i udvikling og l æ ring. 4) P æ dagogisk antropologi. Gennemf ø relse af akademisk diplom i almen p æ dagogik 2011/2012: 5) Kognitive, sociale, emotionelle problemer i forbindelse opv æ kst og selvst æ ndigg ø relse. 6) P æ dagogisk psykologi. Total: 60 ECTS 5 Qaasuitsup Kommunea 3 Qaasuitsup Kommunea 2007 Akademisk diplomuddannelse i pædagogisk psykologi

14 2008/2009: 1) Educational Research Methodology. 2) Theoretical and Philosophical Concepts Over Time. 2009/2010: 3) Sociology of Educaation. 4) Cross-Cultural-Multicultural Education. Gennemf ø rel- se af en masteruddan- nelse 2010/2011: 5+6) Synthesis of Social, Cultural, Theoretical and Philosophical Foundations of Education Applied to Greenland Culture and Globalization. Total: 60 ECTS Qaasuitsup Kommunea 3 Masteruddannelse i almen pædagogik

15 2008/2009: 1) Sprogp æ dagogik i et flersproget perspektiv. 2) P æ dagogisk forskning. 2009/2010: 3) Sprogsociologi. 4) Uddannelsens historie. Gennemf ø rel- se af kandidatudan- nelsen i almen p æ dagogik 2010/2011: 5) Teori om og udvikling af l æ replaner. 6) Masterprojekt. Total: 60 ECTS Qaasuitsup Kommunea 1 Masteruddannelse i sprogdidaktik

16 Qaasuitsup Kommuneani angajoqqaat atuarfiillu suleqatigiillutik qulakkiissavaat atuartut tamarmik ilikkagassaminnik anguniagassiornissaat qanorlu anguniassanerlugit pilersaarusiussallutik. Tamanna ukiakkut 2011-imi pissaaq. Qaasuitsup Kommuneani angajoqqaat atuarfiillu suleqatigiillutik qulakkiissavaat atuartut tamarmik ilikkagassatut anguniagassatik qanorlu iliornissatik nalilersueqataaffigissagaat upernaakkut 2012- imi. 3. aamma 7. klassimi alloriarfinni inaarutaasumilu misilitsinnermi angusat ilikkagassatut angusassiornermi ilaatinneqassapput. Atuartitsissutit Ilikkarluarfiusut piviusunngortinnissaat tamani qanoq aallartinneqassanersoq 2011-imi pilersaarusiorneqariissaaq 2015- imi naammassineqartussanngorlugu. Anguniagassat

17 Qaasuitsup Kommunea skal i samabejde med forældre og skolen sikre at samtlige elever udarbejder egen læringsmål og handleplaner i efteråret 2011. Qaasuitsup Kommunea skal i samarbejde med forældre og skolen sikre at samtlige elever er med til at evaluere deres læringsmål og handleplaner i foråret 2012. Trintestresultater i 3. og 7. klasse og resultater fra folkeskolens afsluttende evaluering inddrages ved arbejdet med elevernes læringsmål. Planlægning af implementering af effektive undervisningsprincipper ved samtlige skoler skal være på plads i 2011 med henblik på at samtlige skoler kører efter disse principper i 2015. Mål

18 Atuartut anguniagaat aallaavingalugit ilinniartitsisut suleqatigiinnissaannik aktivitetsplanimi sinaakkusiissaq. Ilikkagassatut anguniagassat aallaavigalugit ilinniartitsisut pilersaarusiornerannik, piviusunngortitsinerannik, naliliinerannik ilitsersuinissaq tapersersuinissarlu ilinniaqqissimasut suleqatigalugit 2011-p naalernerani. Atuarfiup pisortaata suliassai

19 Udarbejde aktivitetsplan for lærerteamets undervisning med udgangspunkt i elevens egen læringsmål og handleplaner og centralt fastsatte læringsmål. Med udgangspunkt i elevens egen læringsmål og centralt fastsatte læringsmål at coache og støtte lærerteamet i forbindelse med deres undervisningsplanlægning gennemførelse af undervisningen evaluering af undervisningsforløbet i samarbejde med kommunens ressourcepersoner i Slutningen af 2011. Skolelederens opgaver

20 Atuarfiup angerlarsimaffiullu suleqatigiillutik atuartup ilikkagassaminik anguniagassiornissaanut qulakkeerinninnissaq: Okt. 2011: Angajoqqaat qanoq ikorfartueqataanissaannik sinaakkusiineq, atuartut tamaasa eqqarsaatigalugit pisariaqartitsinnerillu ilanngullugit. Marts 2012: Atuarfimmi atuartunik ikorfartuinissamik ilusiliilluni sinaakkusiineq, pisariaqartitsinerit ilanngullugit. Angajoqqaat sinniisaasa suliassaat

21 I samarbejde med hjemmet og skolen: Okt. 2011: at udstikke rammer for forældrenes støtte også for forældre med særlige behov. Marts 2012: at udstikke rammer for at støtte samtlige elever i undervisningen også elever med særlige behov. Skolebestyrelsens opgaver

22 Atuarfimmi peqqussut naapertorlugu atuartut ataasiakkaat pisinnaatitaaffiisa qulakkeerneqarneqarnissaat. Ilaqutariit pisariaqartitsinerit ilanngullugit ingerlatsivinni ataqatigiissumik tapersersuinissamik aqqutissiuineq. Kommunalbestyrelsip suliassai

23 At elevens rettigheder i henhold til folkeskoleforordningen opfyldes. At kommunen yder koordineret indsats til at støtte samtlige forældre også forældre med særlige behov.

24 at Qaasuitsup Kommunea gennemfører kurser for ledere og lærere i implementering af effektive undervisningsprincipper i folkeskolen at Qaasuitsup Kommunea gennemfører kurser, planlægnings- og evalueringssessioner for ledere og lærere i implementering af effektive undervisningsprincipper i folkeskolen at Qaasuitsup Kommunea sammen med Inerisaavik gennemfører kurser, planlægnings- og evalueringssessioner for coaches af ledere og lærere som gerne vil implementere effektive undervisningsprincipper i folkeskolen Ressourcepersoners opgave


Download ppt "Ilulissat 5. marts 2011. 1.Atuartitsinermi tunngaviit. 2.Qeqqata Kommuneani ilinniaqqittut. 3.Qaasuitsup kommuneani Ineriartortitsinermi anguniagassatut."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google