Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Digitale redskaber i arbejdet med unge Erroll Marshal | Leder Jeg er – praktikeren Folkeskolelærer / socialt pædagogisk CfDP / Cyberhus.dk Undervisning.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Digitale redskaber i arbejdet med unge Erroll Marshal | Leder Jeg er – praktikeren Folkeskolelærer / socialt pædagogisk CfDP / Cyberhus.dk Undervisning."— Præsentationens transcript:

1 Digitale redskaber i arbejdet med unge Erroll Marshal | Leder Jeg er – praktikeren Folkeskolelærer / socialt pædagogisk CfDP / Cyberhus.dk Undervisning i digital rådgivning Opstart af digitale helplines internationalt Ejer og leder af Ungdomsliv.dk

2 Dybere indblik i digital rådgivning Det andet ben til ny viden om digitalt ungdomsliv Skabe nysgerrighed på, om digitale redskaber kan optimere jeres arbejde med unge – og hvordan Mål for workshoppen

3 Digitale redskaber/rådgivning Ansigt til ansigt

4 Det digitale rådgivningsbillede i DK Nå målgruppen Forebyggende Hvis man ikke er i stand til at komme ud af døren Hvorfor?

5 Ung til Ung Debatforum Livsfortællinger Gruppechat KRAM chatten Tegn selv Ungeblogs Besøgende pr. mdr: 10.000 unge 12-23 år Ung til voksen4.382 interaktioner Ung til ung 3.916 interaktioner Køn:85% piger Gennemsnitsalder: 15,4 år Rådgivere:85 Koordinatorer:2½ fuldtid Chat + brevkasserådgivning 17% selvskadende adfærd 12% Kærlighed og sex 10% selvmordstanker 7% Incest og seksuelle overgreb Ung til voksen Chat Brevkasser Blog Temasider

6 Tryg dialog / Digital faglighed Grafik, navigation, platform skal tilpasses og designes til målgruppen Ung voksen

7 Hvem bruger digital rådgivning? Kendetegn: Ingen/få positive voksenrelationer Bange for konsekvenser Beskylder sig selv Ingen erfaring i at snakke om følelser Ekspert i at gemme sig Negative erfaringer med professionelle voksne Resultat: Opsøger ikke hjælp ansigt til ansigt Bruger digital rådgivning til: - Afprøve de første ord - Som 3 person

8 Tryghed Skaber dialog 1. Følelsen af anonymitet Den unge er styrende: Hvor, hvornår og hvordan Det fysiske aspekt Ingen konsekvenser Modsat et rum etableret af voksne

9 2. En trinvis udviklingsforståelse Et seksuelt misbrugt barn Opsøge voksen og bede om hjælp Er det forkert? Elsker sin far og mor Bange for konsekvenser Tegne | Debat | Brevkasser | Chat | telefon | Videosamtale | validering af IRL voksen

10 ”Jeg kan ikke bruge Skype, fordi det skaber en kunstig distance og jeg føler mig ikke tryg ved det” Socialrådgiver, Århus Kommune

11 For mange konflikter omkring dagligdagens gøremål Udvikling i samarbejde med unge og pædagoger Planr er et planlægningsværktøj med kalender, piktogrammer og videofunktioner. Web-app optimeret til brug på smartphones

12 Supplerende kommunikationsværktøjer til den enkelte fagperson og den enkelte relation.

13 Vi passer på hinanden på Risskov Gymnasium. Fordi det sommetider også kan være svært og udfordrene at være ung og gå i gymnasiet. Vi snakker om det og hjælper hinanden. Hent din `vi hjælper hinanden` app her. Rådgivning og vejledning Ex. Intern model – Risskov gymnasium 3 elementer til sikring af trivsel: Etablering af kultur: - Italesættes - Anerkendes Digitale redskaber: - Understøtter kulturen (Vi handler på den unges præmisser) - Forebyggende dialog mellem eleverne - Tryghed hos den studerende (anonymitet og trinvis udvikling) - Skaber kortere afstand til U-vejleder/henvisning Relevante og validerede ansigt til ansigt samtaler 3 vej til tryghed

14 Anonym / ikke anonym Privat / offentligt Moderation `Vi hjælper hinanden` app

15 UNGUNG VOKSENVOKSEN Tryghed og motivation ved kommunikationsform Gøre vejen kortere til den voksne Digitale redskaber kræve digital faglighed

16 Tak for i dag Erroll Marshall | Leder Ungdomsliv erroll@ungdomsliv.dk www.ungdomsliv.dk facebook.dk/ungdomsliv


Download ppt "Digitale redskaber i arbejdet med unge Erroll Marshal | Leder Jeg er – praktikeren Folkeskolelærer / socialt pædagogisk CfDP / Cyberhus.dk Undervisning."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google