Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afNiels Markussen Redigeret for ca. et år siden
2
1 At finde ud af hvor jeg skal starte - Approach og at skabe relationer - At få lukket en aftale - Hvordan overbeviser jeg den kunder om, at det er værd at få et besøg af mig - Jeg er bange for et nej - At få et møde til at resultere i salg - luk ordren endeligt - På opfølgning svarer kunden, at de stadig er interesseret, men de ikke har konkluderet endeligt - Jeg er ikke den fødte sælger - Er i planlægningsfasen - har aldrig været selvstændig før og er uden salgserfaring, så det er en stor udfordring for mig - At få mest muligt salg med den mindste mulige indsats - Det første salg - Langsigtede relationer med kunderne - Det er svært at sælge sit "hjertebarn" og jeg er uerfaren med salg - Hvordan man kommer igennem til virksomheden og får booket mødet hvor man sælger sin ide - At få tid til online markedsføring - Organisation og struktur - At få sikret salg til en interesseret kunde - finde motivationen til at være opsøgende - make a deal - quick and dirty - Jeg bliver hurtigt snakket på et sidespor - At få foden indenfor - Forhandling om pris - At finde de rigtige leads - det er svært at ringe ud og "forstyrre" - Priser - få salget sat i struktur, indsatser og opfølgning - Tør ikke tage tlf. og ringe til ny kunde - indledning - Ikke alle kan se hvor indlysende godt mit produkt der, selv om alle der har købt det, er vilde med det - kanvas - lukke processen - Hvor f... skal man starte og slutte - Føler ikke at jeg er "klædt ordentligt på" til opgaven - Elevatortalen - Closing - Optimal udnyttelse af tid - Struktur - Virke mere professionel i salgssituationen - vores salg står stille og de sidste par måneder har vi ikke solgt som vi plejer at gøre hvert år - manglende overblik, plan for salgsarbejdet - viden om platforme og netværk - kold kanvas
3
2 Serieiværksætter (for alle andre ) på 8. år Selvstændig 1. gang i 1982 … 21 år gammel 1982: Fitnesscentre / Slagelse+Roskilde 1990: Beautanica – kunstige planter 1995: Ansat – Jydsk Planteservice 12 år i DK – Sælger Salgschef Tyskland i 3 år 2007: Oxe & Co, for alvor … ISS … 3 mdr Berendsen … 2 år Forenede … ½ år DK Vejhjælp … 3 år 2014: Custom Group ApS
4
3 Jeg hedder Steen … Driver FoQus Salg… iværksætter på 3. år Har arbejdet med salg og salgsledelse i mere end 30 år Udlært købmand 1991: Salgschef -Mobilbranchen 1994: Salgschef - Philips 2001: Direktør - Siemens VDO 2003: Driftchef - No Junk 2005: Salgschef – Sommer 2011: Salgschef – User IT 2013: Konsulent Oxe & Co/Custom Group
5
Hvad fanden ska’ der te’ …. Succesfuld B-2-C-forretning (web eller fysisk …) 4 Kunder i butikken Fyld kurven / Snitsalget op CTR ????
6
P RIORITERING OG PLANLÆGNING I HÆRDIGHED K VALITET.. ELLER MED Q 5
7
PRIORITERING Hvem er ”jeg” : Hvilken position vil jeg ha’ i markedet… Hvor skal ”jeg” hen : Hvilket mål har jeg / hvem sigter jeg efter… Hvem er min kunde: Nej, ikke 37 gr. C. som nøgleord … : Hvem er mine ”rigtige” kunder Hvilke liners: Online / Offline … både og … eller ? PLANLÆGNING Struktur …: Salg er et håndværk, og det går aldrig helt af mode ▪ Din identitet: Hjemmeside, kontaktdata, mailsignatur … ▪ CRM: 360, Web-CRM, Skyview, Super Office … ▪ Manuelt styr på salget: Datomappe, 1 opgave pr. ”papir” Hvilke veje til møde: Cold calling, Mødebooking, brev/kampagne … Kundeadfærd: Hvad skal der til før kunden ”gider” dig ▪ Kultur: De 7 berøringer 6
8
7
9
OPFØLGNINGSFASEN AFSLUTNINGSFASEN INDVENDINGSFASEN PRÆSENTATIONSFASEN ANALYSEFASEN ÅBNINGSFASEN PLANLÆGNINGSFASEN 8 SALGETS FASER
10
Salg starter, når kunden siger ”Nej tak!”. Resten er bare ekspedition … 9
11
Adfærd Kunden har travlt, ved meget om varerne og vil gerne vise, hvad han ved. Påpeger fejl og mangler Vil gerne belære sælger Sælgers tackling med succes Vær kort og præcis i dine svar og informationer. Hold dig til sagen. Brug konkrete eksempler Anerkend kundens viden og ros ham for den 10
12
Adfærd Har fokus på relationen mellem dig og ham Vil gerne tale om andet end varerne Har god tid og virker tillidsvækkende og åben Sælgers tackling med succes Vis kunden opmærksomhed og anerkendelse Vær høflig og lyttende og giv ros Forsøg at få samtalen tilbage til varen og dit salg 11
13
Adfærd Kunden er tålmodig og tilbageholdende Siger ikke meget Sender få eller ingen købssignaler Sælgers tackling med succes Vær tålmodig Lad ham kigge sig omkring Skab tryghed uden small talk Får du først kunden ”på krogen” vil han vende tilbage og vise dig stor loyalitet 12
14
Adfærd Ønsker minimal kontakt til sælger Virker ubeslutsom og kritisk Går op i detaljer og forventer viden Sælgers tackling med succes Giv kunden overblik over muligheder Vær systematisk Vis gerne produktdata og detaljer på papir 13
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.