Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for."— Præsentationens transcript:

1

2 Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for læring

3 Barnet skal kunne Være en del af en gruppe, det ikke selv har valgt Fastholdes i en bunden proces Lege forskellige roller Være motiveret for læring

4 Bruger eller Borger Bruger:Borger: - individuelle behov- aktiv -passiv- ansvarlig -klager- kompetent -ingen pligter, intet medskaber i fht. medansvar i fht. helheden helheden -ingen kompetence i fht. beslutningsprocessen

5 samarbejde

6 åbenhed/rummelighed

7 kommunikation

8 tryghed

9 loyalitet

10 Trivsel spørge ind til de positive ting – hvad er der lykkedes ikke bore i småkonflikter, men spørg, hvad barnet kan gøre for at undgå det en anden gang brug hinanden (forældrene) til at få talt ud

11 traditioner Generelle Skolebestyrelsen / arbejdsgruppen Elevråd / eleverne Forældrene Skolen

12 Hvordan – struktur 3 grupper – varierer hvert år 3 arrangementer 3 møder i trivselsgrupper (min.) 3 møder med klasselærer/skolepædagog Dagsorden: arrangement og klassens trivsel

13

14 TRIVSELSMODELLEN barnet loyalitet samarbejde åbenhed tryghedkommunikation / information barnet tillid rummelighed respekt

15 Fortæl mig – Jeg glemmer Vis mig – Jeg husker Involver mig – Jeg forstår


Download ppt "Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google