Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Resultatkriterierne i praksis Målinger er et must!

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Resultatkriterierne i praksis Målinger er et must!"— Præsentationens transcript:

1 Resultatkriterierne i praksis Målinger er et must!

2 Resultatkriterierne i praksis - kunderesultater  Hvem er institutionens (direkte og indirekte) kunder/bruger? – segmenter resultaterne  Tilrettelæg brugerundersøgelserne så de ikke alene kan anvendes bagudrettet (var brugerne tilfredse?), men også anvendes til at igangsætte forbedringer  Benchmarking på tværs af sektorer er en sjældenhed

3 Resultatkriterierne i praksis - medarbejderresultater  Institutionens tilfredsheds- og motivationsundersøgelser skal afspejle alle institutionens indsatser i forhold til medarbejderne  Mange værktøjer og inspirationsmuligheder på Internettet  Indikatorer kan være: antal sygedage pr. medarbejder, omfanget af over- eller merarbejde, antal individuelle løntillæg, uddannelseskroner/-timer pr. medarbejder, medarbejdere, der coacher kolleger, antal medarbejdere på orlov, deltagere i sociale arrangementer, medarbejdere der bidrager med forslag til forbedringer osv.  Benchmarking som regel uproblematisk

4 Resultatkriterierne i praksis - samfundsresultater  Formuler en eksplicit politik i forhold til (lokal)samfundet: Hvad gør vi af godt i forhold til samfundet – hvad gør vi for ikke at skade samfundet  Indikatorer kan omfatte: Antal ansatte på særlige vilkår, energiforbruget pr. ansat, antal medarbejdere involveret i frivilligt socialt arbejde, antal lokaleudlån, antal modtagne priser og anerkendelser  I ansøgningssammenhænge: Husk at nogle af de resultater, der indgår i 8a og også kan indgå i 8b, som tæller 75%

5 Resultatkriterierne i praksis - nøgleresultater  Vis sammenhæng til institutionens indsatser (1 -2 – 5 – 9)  Overvej brugen af resultatkontrakter o.l.  Måling af output versus effekt  Benchmarking – et forbedringsområde for de fleste  Husk også at vise resultater for partnerskaber, information og viden mv.

6 Den gode præsentation af resultater  Beskriv rationalet bag de resultater, der vises – lav koblinger til relevante indsatskriterier  Forklar principperne bag fastsættelse af mål – og forklar afvigelser  Begrund valg af benchmarkingspartnere  Vis segmenterede resultater  Følge RADAR – vis egne resultater gennem min. 3 år og egne mål samt benchmarkingspartneres resultater   Vær opmærksom på, at udviklingstendenser ofte kan være mere interessante end det absolutte niveau

7 Eksempel på anvendelsen af RADAR

8


Download ppt "Resultatkriterierne i praksis Målinger er et must!"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google