Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afLine Svendsen Redigeret for ca. et år siden
1
Resultatkriterierne i praksis Målinger er et must!
2
Resultatkriterierne i praksis - kunderesultater Hvem er institutionens (direkte og indirekte) kunder/bruger? – segmenter resultaterne Tilrettelæg brugerundersøgelserne så de ikke alene kan anvendes bagudrettet (var brugerne tilfredse?), men også anvendes til at igangsætte forbedringer Benchmarking på tværs af sektorer er en sjældenhed
3
Resultatkriterierne i praksis - medarbejderresultater Institutionens tilfredsheds- og motivationsundersøgelser skal afspejle alle institutionens indsatser i forhold til medarbejderne Mange værktøjer og inspirationsmuligheder på Internettet Indikatorer kan være: antal sygedage pr. medarbejder, omfanget af over- eller merarbejde, antal individuelle løntillæg, uddannelseskroner/-timer pr. medarbejder, medarbejdere, der coacher kolleger, antal medarbejdere på orlov, deltagere i sociale arrangementer, medarbejdere der bidrager med forslag til forbedringer osv. Benchmarking som regel uproblematisk
4
Resultatkriterierne i praksis - samfundsresultater Formuler en eksplicit politik i forhold til (lokal)samfundet: Hvad gør vi af godt i forhold til samfundet – hvad gør vi for ikke at skade samfundet Indikatorer kan omfatte: Antal ansatte på særlige vilkår, energiforbruget pr. ansat, antal medarbejdere involveret i frivilligt socialt arbejde, antal lokaleudlån, antal modtagne priser og anerkendelser I ansøgningssammenhænge: Husk at nogle af de resultater, der indgår i 8a og også kan indgå i 8b, som tæller 75%
5
Resultatkriterierne i praksis - nøgleresultater Vis sammenhæng til institutionens indsatser (1 -2 – 5 – 9) Overvej brugen af resultatkontrakter o.l. Måling af output versus effekt Benchmarking – et forbedringsområde for de fleste Husk også at vise resultater for partnerskaber, information og viden mv.
6
Den gode præsentation af resultater Beskriv rationalet bag de resultater, der vises – lav koblinger til relevante indsatskriterier Forklar principperne bag fastsættelse af mål – og forklar afvigelser Begrund valg af benchmarkingspartnere Vis segmenterede resultater Følge RADAR – vis egne resultater gennem min. 3 år og egne mål samt benchmarkingspartneres resultater Vær opmærksom på, at udviklingstendenser ofte kan være mere interessante end det absolutte niveau
7
Eksempel på anvendelsen af RADAR
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.