Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

13. Eksamen Målgruppeanalyse

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "13. Eksamen Målgruppeanalyse"— Præsentationens transcript:

1 13. Eksamen Målgruppeanalyse

2 Husk det nu 7 er en god karakter
Karakteren er ikke det de fleste arbejdsgivere ser på Fokuser på det faglige

3 Eksamen Projektrapport Refleksion
Selvkritik Argumenter for valg Husk: Validitet og reliabilitet Oplæg Selvkritik Perspektivering Eksamination Reflekter over spørgsmål Indrøm fejl

4 Kvalifikationsrammen
Projektrapport Refleksion Selvkritik Argumenter for valg Husk: Validitet og reliabilitet Oplæg Selvkritik Perspektivering Eksamination Reflekter over spørgsmål Indrøm fejl

5 Gode råd Hav fokus på problemerne i jeres projektrapport og hvordan det kunne gøres bedre – vær selvkritiske! Fremdrag perspektiverne af det projektarbejdet Jeres emne er ”ligegyldigt”. Det er måden, hvorpå I har behandlet det, der er vigtigt Hav afstand til jeres emne – også selvom i brænder for det Lav en ansvarsfordeling, hvis I er flere, så I virker som et team

6 Eksamen - formelt Enkelt eksamen: 30 min.(incl. votering). Et individuelt oplæg pr. studerende på max 7 min Hvis I vil bruge Powerpoint hav det på en USB-nøgle helst samlet for gruppen Karakteren falder lige efter

7 Et godt eksempel på eksamensfremlæggelse: boyfriend.dk
Spørgeskemaundersøgelse

8 Formål med spørgeskema
At få kendskab til det mulige omfang og relevansen af problematikker på sitet Rasmussen og Fischer (2008): Spørgeskemaundersøgelse er en kvantitativ undersøgelsesform der baserer sig på en forståelse af at det er muligt at kvantificere dele af den sociale og (mindre dele af) den kulturelle virkelighed.

9 Reliabilitet og validitet
Manglende veldefineret problemformulering Manglende veldefinerede problematikker Manglende afprøvning af skemaet

10 Problemer ved spørgeskemaet
Bred og ufokuseret spørgeguide – need to know eller nice to know Ledende spørgsmål og spørgeguide Farvede spørgsmål Manglende svarkategorier Indforståede spørgsmål Politisk korrekte svarmuligheder Tvetydige spørgsmål / uklare svarkategorier Åbne spørgsmål Manglende analyse Distribuering af spørgeskema Næsten en komplet liste over klassiske fejl fra Hansen, Marckmann og Nørregaard-Nielsen!!!

11 Udbytte? Formål og problemformulering skal være helt klart
Sørg for at stille de rigtige spørgsmål Overvej om en kvalitativ metode er bedre egnet


Download ppt "13. Eksamen Målgruppeanalyse"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google