Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Landsbyggefondens IT system. IT-systemet Hvorfor? -Et længe næret ønske fra ”kunderne” -Skabe indsigt i og dialog om ansøgningsprocessen -Bedre styring.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Landsbyggefondens IT system. IT-systemet Hvorfor? -Et længe næret ønske fra ”kunderne” -Skabe indsigt i og dialog om ansøgningsprocessen -Bedre styring."— Præsentationens transcript:

1 Landsbyggefondens IT system

2 IT-systemet Hvorfor? -Et længe næret ønske fra ”kunderne” -Skabe indsigt i og dialog om ansøgningsprocessen -Bedre styring af ressourcer i fonden og mere præcist overblik -Modernisering

3 IT-system Udfordringer? -Vanskeligt at sætte det boligsociale på skema – kompliceret proces -Omsætning af ny procedure -Teknikken

4 IT-system Hvorfor er det vigtigt at netop I er ”hjemme” i systemet? -Kendskab til og deltagelse i selve ansøgningsproceduren -Kommunikation med LBF via systemet: F. eks. indberetninger

5 IT-system http://driftsstoette.lbf.dk

6 IT-system

7 IT-system

8 Grundprincipper og faldgrupper i http://driftsstoette.lbf.dk http://driftsstoette.lbf.dk

9 ”Ny ansøgning”

10 Det er den afdeling som først vælges fra listen, som vil blive førertrøje for området. Vær derfor meget OBS på hvilken afdeling der først klikkes på.

11 ”Ansøgning”

12 ”Ansøgning” (om prækvalifikation) Frem til prækvalifikation opfattes alle områdets afdelinger som enkeltstående sager. En boligorganisation kan frem til prækvalifikation kun sagsbehandle på sine egne afdelinger. Projektbeskrivelsen og den kommunale anbefaling skal vedhæftes på hver enkel afdeling Der skal udfyldes ansøgningsskema for hver enkel afdeling i et område Først når alt (ansøgningsskemaer og påkrævede bilag) er fremsendt til Landsbyggefonden, påbegyndes sagsbehandlingen hos fonden.

13 ”Behandling og besigtigelse”

14 Når et område er prækvalificeret foregår alt det videre arbejde med udfærdigelsen af helhedsplanen via førertrøjen. Men, alt hvad der sker på førertrøjen vil blive effektueret på de andre afdelingen, som indgår i området.

15 ”Helhedsplan”

16 Budgetarket er et vigtigt redskab som føder indberetningskemaerne (Målopfyldelsesskemaerne, milepælsplanen og skemaet til vurdering af samarbejdsrelationer), og senere også reguleringskontoen Aktiviteterne bør derfor indføres i budgettet så tidligt som muligt. Tallene kan sættes ind senere Hvis man senere i processen skulle have ændringer til aktiviteternes navne eller ønsker at slette el tilføje aktiviteter kan dette godt ske.

17 Slut 17


Download ppt "Landsbyggefondens IT system. IT-systemet Hvorfor? -Et længe næret ønske fra ”kunderne” -Skabe indsigt i og dialog om ansøgningsprocessen -Bedre styring."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google