Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afEmilie Kjær Redigeret for ca. et år siden
1
Mobile usability Udvikling af testmetoder til mobiltelefoner Esben Juul Nielsen og Magnus Kjøller Lou 14. Januar 2009
2
kronologi for undersøgelsen Litteratur og emne undersøgelse Ustruktureret Interview af Anders Schröder Spørgeskema udsendt til internt netværk Analyse af spørgeskema, beslutning om retning Udvikling af metoder på baggrund af sp.skema Udvikling af testmetoder Test af metoder Analyse af tests Evaluering af undersøgelsen
3
brugeroplevelse
4
hvorfor er funktionsoplevelse vigtig? Indledende spørgeskemaundersøgelse, hvor 63 % af deltagerne svarede, at brugervenlighed spillede en rolle for deres valg God brugervenlighed kan ifølge Weiss være afgørende for en brugers oplevelse af et produkt, og tests af brugervenligheden er derfor et vigtigt element i en test af den samlede brugeroplevelse.
5
hvorfor er designoplevelse vigtig? Indledende spørgeskemaundersøgelse, hvor 75 % af deltagerne svarede, at design var en væsentlig parameter når de køber en ny mobiltelefon. Samtidig ved vi fra Kuniavskys teorier, at design er væsentligt at forholde sig til, da det kan overskygge et produkts funktionalitet Normann: Attraktive produkter virker bedre
6
oplevelsesværdi Funktioner med lav oplevelsesværdi Funktioner med høj oplevelsesværdi
7
testmetoder Brugeroplevelse Test med belastning Usabilitytest Fokusgruppe Spørgeskema ved fokusgruppe Flowtest
8
individuelle oplæg Magnus: Designoplevelse Esben: Funktionsoplevelse
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.