Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afPer Mølgaard Redigeret for ca. et år siden
1
Udvikling af master uddannelse på Bornholm - et udviklingssamarbejde mellem MOL- uddannelsen og Bornholm
2
Erfaringer fra Innovationsledelse Målgruppe: tiltrækker ledelses ”lag” i regionen – både på tværs af privat, offentlig og NGO-erhverv og på tværs af forskellige erhvervssektorer – f.eks. turisme, offentlig planlægning, fødevarer, kunst og kultur. Eksempler på studerende: 11 management/ ejere fra private virksomheder, heraf 5 hotel direktører (passagerchef ved Bornholmstrafikken) 7 mellemledere fra BRK (Plan & byg, Vej og Park, administrative sekretariater, Bornholms Biblioteker) 7 andre: Leder af Bornholms Musikhus, sekretariatsleder LEADER+, leder af AOF Bornholm, direktør Møbelfabrikken
3
– Eksempler på udviklingsprojekter, der har deres afsæt i Innovationsledelse Serviceskolen Strategier for 5 hoteller på Bornholm 0-energi ø Brugerdreven innovation i de bornholmske havne Kulturakse Rønne Skabt et unikt innovativt netværk, bestående af ledere på tværs af forskellige sektorer
4
Fagligt indhold: Modul 1: MOLLY – Modul 1 Udkant, Samfund og marked Modul 2: MOLLY – ledelse, strategi, innovation, organisation Modul 3: Oplevelsesdesign, produktion, experience marketing, pr og salg Modul 4: Masterprojekt
5
Hvordan kommer vi ud over Bornholm? : Tragten E læring Karavenemodel Binde udkantsregioner sammen Flytter klasserummet til andet dansk yderområde Benytter CRT/RUC og lokale undervisere
6
Hvad skabes på Bornholm? Et bæredygtigt forskningsbaseret uddannelsestilbud Innovative netværk blandt ledere på tværs af sektorer Samarbejdsrelation mellem CRT og universiteter i Øresundsregionen Bornholm bliver uddannelseseksportør
7
MOLLY: Markeder Thy Danske yderområer Nære internationale områder Målgruppe Regioner Virksomheder
9
Molly´s målgrupper og markeder
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.