Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Strategi for KDY 2012-2015 Med rød er enten mission eller vision.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Strategi for KDY 2012-2015 Med rød er enten mission eller vision."— Præsentationens transcript:

1 Strategi for KDY 2012-2015 Med rød er enten mission eller vision

2 Visioner og mål for KDY KDY vil fremme sejlsporten i Danmark og Internationalt ved at gøre sporten tilgængelig og attraktiv KDY vil konstant sætte nye standarder for kvaliteten og udbuddet af klubbens tilbud KDY vil være den bedste sejlklub for medlemmer, sponsorer og andre interessegrupper KDY’s mål for ungdomsarbejdet er ”at skabe sunde og dygtige børn/unge som sejler for livet”. Sømandsskab, kammeratskab og fællesskab er nøgleord KDY har mål om et tæt samarbejde med erhvervslivet KDY vil adskille sig fra andre sejlklubber gennem den royale relation KDY har ingen tolerance over for nogen form for doping og præstations-fremmende misbrug KDY er for alle inden for sejlsport uanset alder, niveau og hvilken form for sejlads, der dyrkes. 2

3 Royal Sailing Academy At uddanne og udvikle sejlere RSA skal kunne rumme al undervisning i KDY - praktisk og teoretisk RSA vil i strategiperioden bestå af følgende: - Ungdom - Kursusafdelingen uddanner og videreuddanner voksne i færdighedskurser, bådhåndtering, tursejlads, kapsejlads, storbåd & duelighed - Sejlerskolen (klassik) som uddanner voksne med afsluttende duelighedsprøve - Matchrace Centeret uddanner voksne til storbåds sejlads, kapsejlads og matchrace RSA udstyr og både skal være vedligeholdt og af høj kvalitet RSA har instruktører der sikrer en høj og ensartet kvalitet RSA vil tilbyde autoriserede kurser, seminarer og foredrag som afholdes i forhold til en årligt fastlagt kalender Ud over lærdom om sømandsskab tilbydes kammeratskab og fællesskab til vands og til lands samt sociale aktiviteter RSA’s mission er at øge kendskabet til mulighederne i sejlsporten og højne uddannelsesniveauet af såvel unge som voksne inden for alle aspekter af sejlsporten 3Strategiplan 2012-2015

4 Ungdomsarbejde – delstrategi for RSA Fastholdelse af positiv udvikling i UC Rungsted ved udvikling af jolleafdeling fortrinsvis med 29er og Laserjoller. Etablering Sailing College i Rungsted i samarbejde med NGG Udvikling af tilbuddene på Skovshoved havn vil have stor fokus de kommende år. Udvikling af jolleafdeling vil have prioritet Sikkerhed til søs, er et prioriteret element i alle aktiviteter Tilbud til alle sejlere om sejlads hele ugen At sikre en løbende udvikling af trænere Fremme interessen for sejlsport blandt børn og unge i alderen 8 – 25 år Have fokus på at sejlsport er en dannelsessport med kammeratskab, kvalitet, ansvar, uddannelse og et sejlermiljø, året rundt til lands og vands Fastholde sejlere i alderen 14 – 25 år ved at udvikle tilbud og integration i forhold til klubbens øvrige aktiviteter 4Strategiplan 2012-2015

5 Elite- og talentarbejde (OL) Tæt samarbejde med Skovshoved Sejlklub, Hellerup Sejlklub, Dansk Sejlunion, Gentofte Kommune og Hørsholm Kommune At sikre at Kraftcenteret markerer sig som et af verdens førende elitecentre, målt på resultater Vi støtter/satser primært på klasser hvor vi har min. 3 både Kraftcentret skal rumme de nødvendige faciliteter både til vands og lands Sikre fuldtids træner kapacitet, suppleret med specialist trænere Skabe økonomiske rammer for KDY’s sejlere gennem sponsorstøtte og hjælp til sponsorstøtte bl.a. gennem OL-fonden Løbende uddannelse og rekruttering af trænere Talentcenter i Rungsted for Laser-joller Team Danmark Kraftcenter Øst – er samlingspunkt for egne og regionens talent- og elitesejlere 5 Strategiplan 2012-2015

6 Kapsejlads/Events Nye kapsejladsaktiviteter skal have 150 årsjubilæum i 2016 som perspektiv Vi arbejder med at udbrede sejlsporten gennem samarbejde med klubber landet over Kapsejladser/Events med involvering af KDY sker på økonomiske rentable vilkår og har et højt professionelt niveau til vands og til lands, ofte i samarbejde med sponsorer og andre klubber Vi ønsker, at skabe opmærksomhed om vores aktiviteter gennem aktiv kommunikation og formidling på et højt niveau Kapsejladserne/Events skal være en positiv og unik oplevelse for sejlere, andre interessenter og tilskuere Vi vil arbejde på uddannelse og udvikling af kapsejladshjælpere inden for alle kompetenceområder Events forankres efter behov i en projektstyringsgruppe sammensat af daglig ledelse Vi vil fremme sporten ved at arrangere kapsejladser - lokale, nationale og internationale stævner og særlige events. 6 Strategiplan 2012-2015

7 Cruising Fremme af cruisingaktiviteterne igennem havnerepræsentanter. Cruising skal skabe sammenhold gennem socialt samvær og fremme tursejlernes maritime forståelse og færdigheder Cruising planlægger ture og giver medlemmerne unikke muligheder for fælles oplevelser såvel i Danmark som i udlandet Cruising giver værdi til medlemmerne ved at inspirere og berette i tekst og billeder om tursejlads – blandt andet til møder, på nettet og i blade Cruising gør en særlig indsats for en ny generation af tursejlere, for børnefamilier og for motorbådssejlere Cruising er et tilbud til medlemmer i alle aldre, der vil sejle tursejlads 7Strategiplan 2012-2015

8 Cruising (fortsat) Cruising iværksætter tiltag for sejlere uden for Øresundsregionen gennem at inddrage provinssejlere - medlemmer såvel som ikke medlemmer - i planlægning og gennemførelse af blandt andet Cruisings sommerture Cruising fremmer kendskabet til og interessen for langturskonkurrencer og 24-timers sejladser Cruising samarbejder med de nordiske søsterklubber om fælles initiativer som f.eks. Vikingetræf Cruising søger at udbygge det nordiske samarbejde. Cruising fremmer det internationale samarbejde gennem tætte relationer til blandt andet ICOYC, Cruising Association og Deutscher Segler-Verband Cruising tager initiativer til at fremme samarbejdet med andre KDY aktiviteter som f.eks. Royal Sailing Academy Cruising skal aktivt søge rekruttering blandt deltagerne i klubbens andre aktiviteter Cruising iværksætter, også uden for sejlsæsonen, sejlerrelaterede aktiviteter af såvel faglig som af mere underholdende og/eller social karakter 8Strategiplan 2012-2015

9 KDY vil indgå aftaler med udvalgte betydende sejlklubber i udlandet med henblik på gensidigt tilbud om relevante serviceydelser til gavn for KDY’s medlemmer KDY vil opretholde kontakt til de væsentlige internationale klasseorganisationer og ISAF for bl.a. at tiltrække og afholde betydende internationale stævner KDY vil være i dialog med internationale interesseorganisationer, ICOYC i særdeleshed og relevante industrier KDY´s internationale strategi KDY vil bevare og udbygge sine internationale relationer til gavn for klubbens medlemmer og samarbejdspartnere. 9Strategiplan 2012-2015

10 Administration Administrationen er ansvarlig for den daglige drift af klubben. Administrationen er klubbens driftsorganisation – og skal dermed skabe indtægter, styre klubhuse, flåden, infrastrukturen inkl. IT Administrationen er ansvarlig for løbende at forsyne bestyrelsen med overblik over indtægter, udgifter, investeringer og finansiering Organisationen skal løbende opgraderes og udvikles, således at vi har de rigtige ressourcer KDY ønsker at have ansatte ledere og medarbejdere som sammen med frivillige yder en professionel service, som gør KDY til den bedste sejlklub for medlemmer, sponsorer og andre interessenter 10Strategiplan 2012-2015

11 Administration - fortsat KDY skal være et spændende og sjovt sted at arbejde – arbejdsglæde skal løbende monitoreres Administrationen vil i de kommende år arbejde på udvikle den nye organisation, som består af to teams; et administrationsteam og et aktivitetsteam Administrationen vil fortsat have fokus på optimering og omkostningsstyring 11Strategiplan 2012-2015

12 Kommunikation og branding Målgrupperne er medlemmer, sponsorer, danske sejlere, offentligheden og andre interessenter KDY stræber mod elektronisk kommunikation hver 2.-3. uge, med ”Sejlsport” som klubblad med ”landsdækkende & internationalt indhold” Udenlandske medlemmer modtager opdateringer i form af elektroniske- og trykte medier Alle aktive i bestyrelse og udvalg har pligt til at bidrage, direkte eller via en ”redaktør” i overensstemmelse med retningslinjer fastlagt af kommunikationsudvalget KDY’s aktiviteter er branded i henhold til den enhver tid gældende brandingmanual KDY skal være et anerkendt brand med klare værdier, som stemmer overens med visioner og strategier 12Strategiplan 2012-2015

13 Økonomi Administrationsomkostninger skal som udgangspunkt afspejle kontingentindtægterne Kapsejladsaktiviteterne skal som minimum give et nulresultat, men forventes at give et overskud Medlemskontingent skal afspejle vores attraktivitet med udgangspunkt i andre sejlklubber i Danmark Klubbens indtægter skal være balancerede. KDY skal have et økonomisk beredskab, så vi undgår at blive økonomisk sårbare Hver enkelt aktivitet planlægges med tilhørende godkendt budget KDY’s medlemsaktiviteter vil som udgangspunkt være helt- eller delvist deltagerfinansieret 13Strategiplan 2012-2015 KDY’s økonomi skal sikre gennemførelsen af klubbens ambitiøse visioner og mål

14 Sponsor- & partnerskaber KDY vil tilbyde veldefinerede koncepter som klart definerer ydelsen KDY satser på langsigtede, integrerede samarbejder KDY er selektiv og stiller krav til sponsorerne KDY er fleksibel, kommerciel og professionel i sponsorsamarbejdet KDY arbejder med sponsorkoncepter, der knytter nær personlig relation til sponsorerne og deres familier KDY arbejder med følgende sponsorkategorier: 1.Club Royal partnere 2.RSA sponsorer 3.Aktivitetssponsorer 4.Eventsponsorer 5.Sponsorer (f.eks. mediesponsor, leverandør-sponsor eller relationssponsor) 6.Udstyrssponsorer 14Strategiplan 2012-2015 KDY ønsker at være den mest attraktive sejlklub for sponsorer

15 Tuborg Havn Tuborg Havn er kendetegnet ved en fleksibel og personlig service for havnens faste brugere Havnen skal løbende markedsføres overfor potentielle brugere, såvel gæstesejlere og bådeejere Havnen fremstår altid i præsentabel stand, der afspejler prisniveauet Klubhuset indgår som en naturlig og integreret del for havnens brugere Tuborg Havn skal være en attraktiv destination for turbåde, der ønske at besøge København Havnen skal have grill og andre relevante gæstesejler faciliteter koncentreret i området omkring Klubhuset Tuborg Havn skal være en attraktiv facilitet for eksklusive bådpræsentationer eller mindre bådudstillinger (3-5 både) 15Strategiplan 2012-2015 Tuborg Havn skal udvikles til Danmarks mest attraktive havn for eksklusive både

16 Restauranter, klubhuse og klubliv Løbende udbud af medlemsarrangementer i klubhusene til gavn for medlemmerne både vinter og sommer Løbende medlemstilbud af arrangementer udbudt af sponsorerne og samarbejdsparter Mere afslappet miljø – medlemsopholdssted der ikke er opdækket og med f.eks. Sejlblade, afslappet stemning etc. Fordele ved brug af sejlklub – i restaurant eller reserveret område Optimal fordeling af klub og retningslinjer for lokale udlejning Skabelse af maritimt klubmiljø i Rungsted 16Strategiplan 2012-2015 Klubhusene på alle tre stationer skal være et centralt omdrejningspunkt for klublivet i KDY

17 Både og udstyr KDY’s materiel fremstår altid up to date. Kan de ikke det skal det afhændes eller opmagasineres DS 37 skal overtid i højere kun anvendes til VIP-sejladser og andre events J-80 flåden skal udbygges Et 29er tilbud evt. som en del af medlemstilbuddene i Rungsted Ynglingsejlads er en del af medlemstilbuddene 17Strategiplan 2012-2015 Både og anden udstyr skal sikre et varieret tilbud, der kan matche medlemmernes behov


Download ppt "Strategi for KDY 2012-2015 Med rød er enten mission eller vision."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google