Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

”Du har rørt mit hjerte” Kampagne for Sundhedsklinikken i Hørsholm.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "”Du har rørt mit hjerte” Kampagne for Sundhedsklinikken i Hørsholm."— Præsentationens transcript:

1 ”Du har rørt mit hjerte” Kampagne for Sundhedsklinikken i Hørsholm

2 Kampagneårsag Når hjertet slår, kan menneskene give og tage kærlighed Vi kan drage omsorg for hinanden

3 Kampagneårsag Sygeplejerskerne i Hørsholm vil gerne drage omsorg for borgernes hjerter Særligt mændenes, fordi mange af dem er lidt svækkede

4 Kampagneårsag Og det er lidt dyrt

5 Kampagneårsag Men mændene vil helst ikke besøge sygeplejerskerne i Sundhedsklinikken Særligt ikke de unge mænd Måske fordi de ikke synes, at det er så sejt Tallene er fra forår - sommer 2009

6 Formål Men kvinderne vil helst have mænd med stærke hjerter. De er nemlig sejest Derfor skal kvinderne opfordre mændene til at besøge Sundhedsklinikkens søde sygeplejersker Vores målsætning er: At firdoble antallet af mænd, som besøger Sundhedsklinikken for at få et sundhedstjek At firdoble antallet af mandlige brugere under 50 år Målet skal indfries i løbet af efteråret 2009

7 Kommunikationsstrategi

8 Mediastrategien Kampagnen benytter sig af følgende medier: Nyhed på kommunens intranet Annonceplakater samt postkort i bybilledet Lokalavisen, Ugeavisen: Annoncen ”Du har rørt mit hjerte” Pressemeddelelse ”Hørsholms kvinder vil have stærke mænd”

9 Kreativt koncept Sundhedsklinikkens tilbud er et gratis tilbud til alle borgere Mange synes, at gratis tilbud er kedelige! Kampagnen knytter en oplevelse til dette ”gratis rutinebesøg”: Kvinden skal på jagt i bybilledet efter postkort Hun tildeler et til sin mand, og manden og kvindens kærlighed transformeres Samtidig bliver besøget i Sundhedsklinikken transformeret til en oplevelse

10 Kreativt koncept Inspirationskilden er oplevelses – og transformationsøkonomi Der tales til kvindernes hjerter i stedet for til mændenes fornuft

11 Stage Experiences Make GoodsCommodities Kreativt Koncept Deliver Services Transformations Guide Customization Commoditization © 1999 Strategic Horizons LLP

12 Kreativt koncept “We’re not in the education business. We’re in the transformation business. We expect everyone who participates in the program at the London Business School – whether it's for three days or for two years – to be transformed by the experience.” John Quelch, Dean, London Business School Fast Company, May 1999, p. 111

13 Kreativt koncept Kampagnen nedbryder den eksisterende tanke om, at det er ”svage mænd”, som går til sundhedstjek: Kampagnen minder manden om, at han skal beskytte kvinden, fordi det kan hun bedst lide Det kræver et stærkt hjerte Manden går til sundhedstjek for kvindens skyld For at han kan beskytte hende

14 Økonomifordeling Og når man taler til hjerterne fra hjertet, så koster det ikke engang særlig mange penge! KronerTid Løn-Tanja: 40 timer Thomas: 5 timer Grafisk ID (Trykkeri) Til tryk af 500 postkort 3700 kr.- Annonce i Ugebladet3000 kr.-

15 Effektmåling Effekten måles qua Sundhedsklinikkens statistikker Der måles på antallet af mænd mellem 30-50 år, som benytter klinikken i efteråret 2009. Dette sammenholdes med tallene for efteråret 2008

16 Evaluering Kommunikation handler om mennesker. Og om at lytte. Derfor har vi delt spørgeskemaer ud i kommunens institutioner Fordi der er mange af de mænd, som vi gerne vil lære at kende De henter nemlig deres børn

17 Evaluering Vi ønsker at afdække, om mændene gerne vil have stærke hjerter Og om de synes, at det er dejligt, at kommunen har sygeplejersker, som vil tjekke deres hjerter, helt gratis

18 Evaluering Hvis de synes, det lyder godt med ”gratis sygeplejersker”, vil vi gerne vide, hvorfor de ikke besøger dem: Er det fordi, de ikke vidste, sygeplejerskerne var der Arbejder de i åbningstiden Synes de, at en åbningsdag er for lidt Savner de en booking funktion Eller?

19 Vidensopsamling Glæder vi os rigtig meget til at få Fordi vi drømmer om, at mændenes hjerter slår lige så langt tid som kvindernes


Download ppt "”Du har rørt mit hjerte” Kampagne for Sundhedsklinikken i Hørsholm."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google