Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Dagens program 29.08-11 Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Dagens program 29.08-11 Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)"— Præsentationens transcript:

1 Dagens program 29.08-11 Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.) http://formidlingogmetode.wordpress.com/ Kort gennemgang af semestret (plan for undervisningsgangene) Præsentation af jer Strategisk kommunikation/ oplæg ved Henriette

2 Henriette Lungholt Cand.comm., journalist: (kommunikation, dansk, samfundsfag og historie, pædagogikum, voksen pæd., efteruddannelse i webkommunikation og strategisk kommunikation). Ekstern lektor og projektvejleder på CBS, RUC, COK og ITU, indehaver af Lungholt Kommunikation Projektleder på Kommunikationsforum.dk Har udgivet bogen: Hvem spiser boller i karry? En introduktion til samfundsvidenskabelig metode i teori og praksis (KL/COK forlag, 2010) Medforfatter på

3 Anders Kragh Jensen 32 år Uddannet Cand. Scient. Pol. Fra Århus Universitet Senior Consultant i Capacent indtil september 2009. Forretningsudvikler/ansvarlig for Capacents meningsmålinger Kunder: DR, Information, Kristeligt Dagblad andre medier. Utallige forskellige holdningsundersøgelser og meningsmålinger og også fokusgrupper og kvalitative interviews I dag: Senior konsulent på Mandag Morgen Laver kommunikation og analyser for ministerier og styrelser

4 Hvorfor Hvorfor er formidling og metode SÅ vigtig?

5 Bruges i mange andre sammenhænge: Overbevisning/argumentation Samarbejde Lederskab Forandringer Personlige mål Andet??

6 Formidling og metode - målsætning Målet med dette kursus er at give dig færdigheder i klar mundtlig og skriftlig præsentation for ledelse, medarbejdere, kunder, presse mv. Desuden lærer du at planlægge og gennemføre en undersøgelse, herunder opstille hypoteser, vælge analysemetode samt vurdere undersøgelsens resultater.

7 I detaljer…metode Du skal kunne analysere en problemstilling og udvælge egnede undersøgelsesmetoder til at besvare spørgsmålet. Du skal kort kunne redegøre for relevante videnskabsteoretiske, logiske og etiske aspekter og problemer i informationsindsamling, - bearbejdning og -analyse. Du skal kunne gennemføre en undersøgelse og vurdere resultatet. Du skal være i stand til at fremstille et notat om problemstillingen og resultaterne og mundtligt redegøre for dem på en situationstilpasset måde. Du skal kende de grundlæggende metodiske tanker og kunne benytte dem i praksis. Du skal kunne reflektere og være selvkritisk over for egen undersøgelse og resultat (især til eksamen)

8 I detaljer…formidling Du skal være i stand til at fremstille et notat om problemstillingen og resultaterne og mundtligt redegøre for dem på en situationstilpasset måde. Du skal kende de grundlæggende formidlingsmæssige tanker og kunne benytte dem i praksis. Du skal kunne gennemskue budskab, målgruppe, relevant m.m, Du skal kunne tilpasse en kommunikativ henvendelse til en specifik modtagergruppe.

9 I korte træk Kommunikation; grundlæggende teori og praksis, målgrupper og en smule retorik Undersøgelses- og metodevalg, dataindsamling; kvalitativ og kvantitativ, databearbejdning, analyse

10 Praktiske ting 14 kursusgange (inkl. vejledning og spørgetime) Teori, praksis, midtvejsevaluering, vejledning og diskussioner - eksamensopgave Mundtlig eksamen med skriftligt arbejde, ingen forberedelsestid ved eksamen http://formidlingogmetode.wordpress.com/

11 Projekt og eksamen Eksamensopgave udleveret i næste uge – I arbejder løbende med den i kombination med den teori og praksis, vi gennemgår på kurset – efter oplæg Aflevere opgave i december: 25 sider pr. gruppe (hvis to personer 15 sider, en person 10 sider). Gruppearbejde, men individuel eksamen og bedømmelse Eksaminator: Anders og Henriette

12 Hvad har folk skrevet om i F&M? Hvordan inkorporeres værdier i en større it-virksomheder? Fyringskommunikation Hvordan implementerer man et nyt it-system hos garvede folk? Hvordan effektiviserer man kommunikationsvejene i en større virksomhed? Hvordan bruger medarbejderne de sociale medier i deres daglige arbejde? – og hvordan kan man gøre det mere effektivt? Indførelse af wiki i en mindre virksomhed Hvordan sikrer man en succesfuld forandring, når der skal indføres ISDH? Hvordan kan man lave en sammenlægning af to afdelinger tilfredsstillende (forandringskommunikation)

13 Pause

14 Præsentation af jer - Navn - Uddannelse - Hvor kommer I fra? - Hvad forventer I?


Download ppt "Dagens program 29.08-11 Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google