Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afHanna Villadsen Redigeret for ca. et år siden
1
Fælles beskæftigelsesfagligt sprog – hvorfor og hvordan
Maibrit Gamborg Holm Mikkel Jes Hansen
2
Sociale kompetencer I beskæftigelsessystemet skal man ofte vurdere og beskrive borgerens sociale kompetencer. Hvordan vil du definere ’sociale kompetencer’? a b c
3
Lovgivere / beskæftigelsesbranche
4
Kunde / leverandører
5
Medarbejder / medarbejder
6
Borger / beskæftigelsesmedarbejder
7
Fælles sprog – hvorfor? Borgeren er på en eller anden måde kommet nærmere arbejdsmarkedet vs. Borgeren har rykket sig to point ift. troen på, at han kan komme i job, og han har et klart og realistisk jobmål. Der er dog behov for en indsats, der forbedrer hans faglige kompetencer og har fokus på hans evne til at udvise engagement og tage initiativ på arbejdspladsen.
8
Sprog og faglighed Datakilder: konsulent, borger, arbejdsgiver Forløb
Delindsatser Moderator Præstation Effekter Slutmål Minerydning Snusepraktik osv. Eks: er praktikken etableret med kontrakt og møde? Håndtering af dagligdagsproblemer Motivation Faglige kompetencer Initiativ osv. Eks.: Hvor mange dage er borger mødt i praktikken? Jobpakke Uddannelsespakke kombinationspakke Job Uddannelse Datakilder: konsulent, borger, arbejdsgiver
9
Sprog og faglighed – borger/konsulent
Forløb Delindsatser Moderator Præstation Effekter Slutmål Workshops Afklaringspraktik Møde med studievejleder Rundvisning på pædaggseminariet Træningspraktik Mødestabilitet Initiativ Samvær med andre mennesker Faglige kompetencer Påbegynde uddannelse til pædagog Datakilder: konsulent, borger, arbejdsgiver
10
Sprog og faglighed – medarbejder/medarbejder
Forløb Delindsatser Moderator Præstation Effekter Slutmål Workshops Afklaringspraktik Møde med studievejleder Rundvisning på pædaggseminariet Træningspraktik Mødestabilitet Initiativ Samvær med andre mennesker Faglige kompetencer Påbegynde pædagoguddannelsen Datakilder: konsulent, borger, arbejdsgiver
11
Indikatorer 1) møder 95 % af tiden 2) kontakter konsulenten ved sygdom
3) kan deltage i en workshop 4) kan tage ordet i en forsamling 5) kan blive en hel dag i praktikken 6) kender de daglige rutiner i en institution
12
Inititativ
13
Sprog og faglighed – leverandør/kunde
Forløb Delindsatser Moderator Præstation Effekter Slutmål Udd. pakke Workshops Afklaringspraktik Møde med studievejleder Rundvisning på pædaggseminariet Træningspraktik Mødestabilitet Initiativ Samvær med andre mennesker Faglige kompetencer Påbegynde uddannelse til pædagog Datakilder: konsulent, borger, arbejdsgiver
14
Prøv selv Indsats .. Forventede effekter .. Hvordan måler vi det? ..
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.