Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afTilde Østergaard Redigeret for ca. et år siden
1
Visionen og personalets tarv Konkrete bud fra en TR
2
Borgerservice – et herligt ord Plejehjemmet Spildevandsanlægget Svømmehallen Det danske biblioteksvæsen
3
Borgerservice i dag og i morgen Organisering Fælles skranke og personale Selvstændigt, men lokalefællesskab Eget sted og hus Det digitale rum
4
Et bud fra en TR…. Jeg tror på at den menneskelige kontakt, hjælp, vejledning og formidling ikke udelukkende skal erstattes, men blot suppleres med de digitale løsninger
5
Et andet bud fra en TR… Jeg tror på at en selvstændig borgerservice i et lokalefællesskab giver gode muligheder for en synergieffekt
6
”Bogbus og skattekort” Personale og uddannelse Bibliotekarer eller HKere ? Specialisering? Generalisering? Bibliotekarer er rigtig, rigtig gode til: At udvælge, systematisere, genfinde og formidle Men også til at være ydmyge, afventende og med en høj tilpasningsevne, når det virkelig gælder
7
Et tredje og fjerde bud fra en TR….. Jeg tror at BFere og HKere side om side kan give den bedste borgerservice Og at specialister er bedre end generalister, selv om vi alle kan en hel del og meget mere
8
Fremtiden er forandringer -fra træk på skulderen til krise Erkendelse-indledende tiltag-implementering- integration-aftagende fokus Den individuelle og organisationens cyklus følges ikke altid ad Forandring udløser altid usikkerhed Uforudsigelig, ukontrolerbar, uønsket og uforberedt giver negativ reaktion Forandringsramte eller forandringsskabende- hvem har ejerskabet til forandringsinitiativet?
9
Et femte og sjette bud fra en TR…. Jeg tror på at selve forløbet omkring etablering af borgerservice kræver at vi alle bliver beviste om, hvad en forandringsproces indebærer – både lederen og medarbejderne. Tag på kursus sammen med din leder/TR og lær om forandringsprocessernes psykologi
10
Forandringer kræver MED MEDindflydelse Gensidig informationspligt på alle niveauer Informationen skal gives på et så tidligt tidspunkt, på en sådan måde og i sådan en form, at det giver reelle muligheder for en grundig drøftelse, så medarbejdernes synspunkter og forslag indgår i grundlaget for ledelsens og byrådets beslutninger MEDbestemmelse 1899
11
Det kan tillidsrepræsentanten sikre…. At diskussionerne, utrygheden og iderigdommen får rum og rammer At alle er MED At arbejdsforholdene er i orden At lønkravene bliver taget op til drøftelse
12
En hel stribe flere bud fra en TR…. Brug jeres TR som sparringspartner – TReren ved, hvad der bliver snakket om i frokoststuen Inddrag MED/SU så hurtigt som muligt Husk at anerkendelse ikke kun er løntrin, men glem ikke at løntrin kan være en glimrende måde også at anerkende et godt stykke arbejde på
13
Konkrete bud fra en TR Digitale rum supplerer blot den menneskelige kontakt Selvstændig borgerservice i lokalefællesskab foretrækkes BFere og HKere side om side Specialister er bedst Kend forandringsprocessens psykologi
14
Tillidsrepræsentanten er den bedste sparringspartner en leder kan få Inddrag MED/SU så hurtigt som muligt Ingen nye arbejdsopgaver uden løntrin
15
Og lige til sidst….. Husk at nogle af os hellere vil køre bogbussen end at skrive skattekort ud
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.