Download præsentationen
Offentliggjort afVictoria Svendsen Redigeret for ca. et år siden
1
Kulturelle forhold og kulturbegrebet
Martin Klitskov 3ØMA
2
Kulturelle forhold Miljøafstand Markedsføring
Sammenligning til hjemmemarkedet Det overordnet emne Større miljøeafstand, mere markedsføring Miljøafstand – er et udtryk for forskelle i kultur, sprog, geografiske forhold osv. Er man etableret i Spanien og vil ind i Portugal, så ser man ikke miljøafstanden fra DK, men fra spanien til portugal. Viden i forhold til kulturelle forhold er vigtigt, det påvirker markedsføringen og har en indflydelse på hvor stor en succes man kan blive i det givet land. Det kan også hjælpe på den måde at udvikle markedsføringen på sit hjemmemarked.
3
Kulturbegrebet Geert Hofstede
Kultur ”Er den kollektive mentale programmering af sindet, der adskiller medlemmer af en gruppe fra medlemmerne fra en anden.” Værdier ”Udtrykker det, der i en kultur opfattes som henholdsvis positivt og negativt.” Normer ”Er uskrevne regler, der styrer adfærden. Forretningslivet indeholder regler for, hvordan man bør opfører sig, når man færdes i en bestemt kultur.”
4
Kulturbegrebet Edgar Schein 3 Kulturniveauer / Isberget
5
De 3 Kulturniveauer / Isbjerget
Artefakter Værdier og Normer Grundlæggende antagelser Artefakter – det er det synlige – fysisk, sprog, traditioner og historier. Værdier – Virksomhedens vision, mission og værdier. Grundlæggende antagelser -
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.