Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Klimakommunikation - er vi gode nok? v/ Steffen Lüders, Mannow Mandag den 28. april 2008.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Klimakommunikation - er vi gode nok? v/ Steffen Lüders, Mannow Mandag den 28. april 2008."— Præsentationens transcript:

1 Klimakommunikation - er vi gode nok? v/ Steffen Lüders, Mannow Mandag den 28. april 2008

2

3 GCI Mannov Danmarks førende PR-bureau – Etableret i 1975 – Adm. dir. Steffen Lüders – 60 konsulenter fordelt på kontorer i København, Århus og Malmø – Medlem af BPRV og Dansk Erhverv

4 No. 1 på image ”GCI Mannov har PR-branchens bedste image” Kilde: PR-branchens Kendskabs- og imageanalyse 2007

5 Her finder du os København Ewaldsgade 3 DK-2200 København N Tlf: +45 7026 3838 Fax: +45 7026 3839 Århus Studsgade 29 DK-8000 Århus C Tlf: +45 70 27 75 00 Fax: +45 70 27 75 01 Malmø Regementsgatan 8 211 42 Malmö Tlf.: +46 40 23 89 20 Fax: +46 40 23 89 30 www.mannov.dk

6 Klimaspørgsmålet er kun en mindre del af debatten om virksomheders ansvarlighed

7 Antal respondenter: 1.742 Kilde: IFO A/S

8 Antal respondenter: 1.739 Kilde: IFO A/S

9 Antal respondenter: 1.726 Kilde: IFO A/S

10 Antal respondenter: 1.726 Kilde: IFO A/S

11 Antal respondenter: 1.733 Kilde: IFO A/S

12 Antal respondenter: 1.730 Kilde: IFO A/S

13 Antal respondenter: 1.709 Kilde: IFO A/S

14 Klimaundersøgelse Overblik over danske »klimavirksomheders« prioritering af kommunikation. 45 virksomheder og kommuner udvalgt i forhold til klima som afgørende forretningsområde. Deltager fordelt på størrelse (antal medarbejdere)

15 Interviewguide Undersøgelsen er gennemført som interviews eller telefoninterviews. Fire spørge-kategorier: –Prioritering af klima i organisationen –Klimakommunikation, ressourcer og strategier –Målgrupper og formål –Aktiviteter op mod og under COP15

16 Prioritering Virksomheden ønsker at positionere sig som en miljøbevidst aktør. Fokus på klima, miljø og energi har afgørende betydning for kunder, investorer, samarbejdspartnere og medarbejdere m.v.

17 Stakeholders og indtjening Virksomheden bruger klima - miljø og energi aktivt i forhold til at tiltrække nye kunder, investorer, samarbejdspartnere, medarbejdere m.v. Klima - miljø og energi er centralt i forhold til virksomhedens indtjening, og det kan ses på bundlinjen.

18 Strategi & målgrupper Hvem er de vigtigste modtagere af virksomhedens klima- og miljøkommunikation?

19 Strategi & beredskab Kun 27% har et kriseberedskab for klimaområdet Har virksomheden formuleret en strategi i forhold til, hvordan virksomheden kommunikerer omkring klima?

20 Internationalt 66% svarer at de vil bruge klimaområdet til at positionere sig internationalt Har virksomheden erfaring med at bruge internationale medier i sit PR-arbejde?

21 COP15 Virksomheden mener, at klimatopmødet i København kan bruges til eksponering af virksomhedens klimainitiativer?

22 Tak


Download ppt "Klimakommunikation - er vi gode nok? v/ Steffen Lüders, Mannow Mandag den 28. april 2008."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google