Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afElla Bjerregaard Redigeret for ca. et år siden
1
Web Analytics Wednesday Attribution Modeling i Google Analytics Dato: 13.03.2013
2
Agenda Formål: Introduktion til Attribution Modeling Niveau: Begynder De basale hv-spørgsmål 1.Hvad er Attribution Modeling? 2.Hvorfor er det relevant? 3.Hvordan fungerer det? De udvidede hv-spørgsmål 1.Hvad findes der af udfordringer med Attribution Modeling 2.Hvorfor er der ikke flere der bruger det? 3.Hvordan kommer jeg i gang?
3
De basale hv-spørgsmål 1.Hvad er Attribution Modeling? 2.Hvorfor er det relevant? 3.Hvordan fungerer det?
4
Hvad er Attribution Modeling? Google Analytics krediterer det sidste klik.
5
Konverteringer måles som last-click Spørgsmålet er bare, om det altid er den korrekte måde at kreditere på?
6
Hvorfor er det relevant?
7
Virkeligheden bag en konvertering Hvem fortjener at få konverteringen?
8
Træf de rigtige beslutninger
9
Hvorfor er det relevant? Har du prøvet at skære brede søgeord væk fra din AdWords annoncering for dernæst at finde ud af, at andre dele af forretningen begynder at lide? VS
10
Virkeligheden bag en konvertering Hvem fortjener at få konverteringen?
11
Hvorfor er det relevant? Kunne I finde på at køre Adwords på det øverste søgeord? VS
12
Derfor Attribution Models Bedre viden om, hvad der virker. Bedre begrundelser for at skære aktiviteter væk. Bedre forståelse for dine kunders motivation og købsvaner. Øget innovation i dine marketing aktiviteter ud fra en mere fyldestgørende dataindsamling.
13
Hvordan virker Attribution Models?
14
Attribution Model Tool er en tilføjelse til Google Analytics
15
Hvordan virker Attribution Models Standardmodeller i Attribution Model Tool: Last interaction Last Non-direct interaction (standard) First interaction Linear Time Decay Position based
16
Hvordan virker Attribution Models Standardmodeller i Attribution Model Tool: Last interaction Last Non-direct interaction (standard) First interaction Linear Time Decay Position based
17
Hvordan virker Attribution Models
18
Typisk overvurderede kilder Retargeting kampagner CPC brandsøgninger Affiliates Newsletters Typisk undervurderede kilder Display annoncering CPC generisk søgning Sociale medier
19
De udvidede hv-spørgsmål 1.Hvilken model skal jeg vælge? 2.Hvad findes der af udfordringer med Attribution Modeling? 3.Hvordan kommer jeg i gang?
20
Hvilken model skal jeg vælge? Lad os spørge igen: Hvem fortjener kreditten?
21
Attribution Model breakdown Fokus på Last interaction Fokus på First interaction Fokus på Linear Fokus på Time decay Fokus på Position based
22
Udfordringer med Attributions Generelle udfordringer Udfordringer med dit setup Udfordringer med DIG
23
Generelle udfordringer Attributions modeller forholder sig ikke til offline aktiviteter.
24
Udfordringer med setup Eksempel på, hvordan man kan forberede Analytics til Attribution Models Standard visning af konverteringsstier i Analytics Udvidet / custom visning
25
Udfordringer med dit setup Dine attribution models er kun så gode, som din Analytics konto. Sørg for at der er styr på al tracking, inden du kaster dig ud i Attribution Modeling!
26
Udfordringer med DIG Attribution Modeling stiller store krav til din evne til at gennemskue din forretnings online problemstillinger.
27
Udfordringer med DIG Vælger du den model, der sætter dig i et godt lys eller den model, der sætter dig i et dårligt lys?
28
Hvordan kommer jeg i gang? Der findes to måder at komme i gang på: –Søg tilladelse hos Google –Eksporter data til Excel
29
Ansøgning til Google Ansøgning findes her: goo.gl/HcNuf
30
Excel Link til guidet Excel ark: Blog.webdanmark.com ( Tak til Mike C fra Distilled.net) + =
31
Tak fra Webdanmark.com Find mere viden på blog.webdanmark.com Tak for opmærksomheden fra Kent Riddersholm Nielsen krn@webdanmark.com
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.