Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Senior Senior Erhverv Thy-Mors Velkommen til fremtiden Senior Erhverv -Netværksledelse 8. - 9. juni Senior Erhverv -Netværksledelse 8. - 9. juni Personlige.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Senior Senior Erhverv Thy-Mors Velkommen til fremtiden Senior Erhverv -Netværksledelse 8. - 9. juni Senior Erhverv -Netværksledelse 8. - 9. juni Personlige."— Præsentationens transcript:

1 Senior Senior Erhverv Thy-Mors Velkommen til fremtiden Senior Erhverv -Netværksledelse 8. - 9. juni Senior Erhverv -Netværksledelse 8. - 9. juni Personlige synspunkter: Erfaringer med det regionale Erfaringer med vores netværk Erfaringer med det landsdækkende Inspiration - debat

2 Satspuljen Overordnet organisering/kommunikation indenfor Senior Erhverv Senior Senior Erhverv Thy-Mors Arbejdsmarkedsstyrelsen - Lisbeth Koordinator – Maja SE17 SE2SE3SE4 SE5SE6SE7SE8SE9SE10SE11 SE12SE13 SE14SE15SE16SE18SE19SE20SE21 SE1 Udvalg Kurser/møder – Nyhedsbreve - Debatforum Jobcentre Folketinget Beskæftigelsesministeriet Anden Aktør Satspuljen

3 Vi er et af 21 netværk i Senior Erhverv Danmark Non-profit, upolitisk forening, der 2009 modtager 190.000 fra AMS Medlemmer er ledige, 50+ére Alle SE: 1043SETM: 53 (pr. 31.03.09) Kontingentet pr. år: 100 kr. Målet: At matche ledige med jobs At forbedre seniorers job-vilkår At skabe et socialt netværk At finde jobåbninger Hvordan:Danne interessegrupper Besøge virksomheder PR om seniorer Være med i netværk Inspirere hinanden

4 En virksomheds omgivelser - ifølge Michael Porter PR/medlemmer Jobcentre/kommuner Fagf./A-kasser Anden aktør Anden aktør/Udd.institut. e-kurser? -(mail-internet) Anden aktør/Udd.institut. Konkurrencen på markedet for vejledning/jobsøgning Erstatbare produkter Mulige nye konkurrenter LeverendørerAftagere PR/medlemmer Virksomheder - off./private VirksomhedsbesøgÅbent hus Senior Senior Erhverv Thy-Mors

5 Markedsføring/PR/Nyhedsbreve - Kristian Vestergaard Hints & holdninger Der ligger faktisk mange overvejelser til grund for SETMs nuværende PR/markedsføring/information. Den første er: Hvem vil jeg fortælle noget? Den anden er: Hvad vil jeg fortælle? Den tredie: Hvordan vil jeg meddele mig - hvilket medie?

6 Hints & holdninger Markedsføring/PR/Nyhedsbreve - Kristian Vestergaard HjemmesideNyhedsbrev Brochurer til virksomheder & medlemmer Avisomtale/pressemeddelser/læserbreveAnnoncerPlakaterVisitkort/billeder/navneskilte/familiealbumVelkomstmappeRadio/TV - Snakker for vores syge Moster Mulige PR-opgaver:

7 Hints & holdninger Markedsføring/PR/Nyhedsbreve - Kristian Vestergaard En nyhed kan være: om personer: -Nye medlemmer/medlemmer i job -Nye medlemmer i bestyrelsen -Medlemmer på kursus om ting: -Nye PCer/edb-grej, ny indretning om aktiviteter: -Kuser i SE-regi - oplevelser -Åbent-hus-arrangementer -Gruppernes tiltag og planer om tendenser:Ny lovgivning, SE-forhold Ledighedsudvikling for seniorer om ændringer: Åbningstider, mødetidspunkter, database referater af møder:Generalforsamling, bestyrelsesmøder Visions-, ERFA-/landsmøder

8 Hints & holdninger Markedsføring/PR/Nyhedsbreve - Kristian Vestergaard Og endelig - men ikke mindst: En leder - et udspil omkring SETMs status og holdninger. Et Nyhedsbrev er ikke bare referat af beslutninger fra møder eller nye tiltag. Det er simpelthen et helikopter-syn. Og så må det gerne have et halv-professionelt tilsnit.

9 Hints & holdninger Markedsføring/PR/Nyhedsbreve - Kristian Vestergaard Nyhedsbrevet distribueres til: Alle medlemmer – pr. mail eller brev (30 stk.) Alle netværk + Lisbeth/Maja Tilmeldte virksomheder og Erhvervsråd Kommunerne + udvalgte nøglepersoner Thisted Dagblad og Morsø Folkeblad Jobcentrene i region Nordjylland Fagforeninger og A-kasser ”Andre aktører”

10 Markedsføring/PR/Nyhedsbreve - Kristian Vestergaard Mantra – ”Gør det gode lidt bedre – gør noget” SE er en rigtig god sag – for få penge Synlighed og ærlighed Det må godt se godt ud Ikke for mange stavefejl – gode billeder IT-viden en hjælp – ikke styrende Der skal bruges energi – og tid Urimelig kritik – er indbygget Hints & holdninger

11 Markedsføring/PR/Nyhedsbreve - Kristian Vestergaard Prøv noget! Hvad kan der ske, hvis du gør noget? Hvad sker der, hvis du ikke gør noget? Vær med til at forme din egen fremtid?

12 Markedsføring/PR/Nyhedsbreve - Kristian Vestergaard For ringe økonomi – ren ruin 2010 For lidt kontinuitet Ændret medlemsgruppe – konceptet må ændres For lidt centralt støtte - politisk Virksomhedspraktik og aktivering splitter arbejdet SE har intet talerør – ingen landskoordinering - fællesskabet er dog styrket det sidste år Den lokale opbakning mangler – mange steder Problemfelter


Download ppt "Senior Senior Erhverv Thy-Mors Velkommen til fremtiden Senior Erhverv -Netværksledelse 8. - 9. juni Senior Erhverv -Netværksledelse 8. - 9. juni Personlige."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google