Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afEjnar Lauritsen Redigeret for ca. et år siden
1
IAA Marketing Management Session 1 forberedelse til: Marketings rolle i virksomheden
2
2 Forberedelse Som inspiration til undervisningsforløbet og dagens diskussioner den 15. september vil vi bede dig orientere dig i artiklen: ”Understanding the Marketing Department’s influence within the Firm”, som blev bragt i Journal of Marketing, March 2009. Artiklen drøfter helt centrale ledelsesmæssige udfordringer for Marketing. Du skal samtidig forholde dig til Marketing’s rolle og muligheder for øget værdiskabelse i din egen virksomhed og som forberedelse vil vi bede dig udfylde de 2 templates, som følger på de næste slides: Roller, ansvar og vigtigste målsætninger for Marketing i din virksomhed Udviklingsmuligheder for Marketing i din virksomhed Vil på session 1 inddrage templates såvel som den enkelte deltagers beskrivelser af situationen i egen virksomhed.
3
3 Roller & Ansvar Ansvar vi har generelt:.. Marketing processer vi deltager i:.. Ansvar og Processer Overordnede opgaver og leverancer vi har:.. Rolle(r) i processer vi deltager i:.. Opgaver og Roller Målsætninger vi bidrager til og måles på:.. Målsætninger Udfyld tabellen med situationen, som den er for Marketing i din egen virksomhed i dag.
4
4 Hvad gør vi – Hvad vil vi? Det vi gør og gerne vil: – x Det vi ikke gør, men gerne vil: –x Det vi gør, og ikke vil: – x Det vi ikke gør, og ikke vil: –x Udfyld matricen med situationen, som du oplever den for Marketing- funktionen i din egen virksomhed i dag.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.