Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afJoachim Ludvigsen Redigeret for ca. et år siden
1
Materialet er fortroligt og må ikke anvendes uden for klientens organisation uden forudgående skriftligt samtykke fra Radius Kommunikation A/S Ekstern branding og kommunikation DI Procesindustriens Årsdag // 26. marts 2009 Henrik Fallesen, Partner, Radius Kommunikation A/S
2
Hvem er Procesindustrien? 24.03.20092© Radius Kommunikation A/S //
3
Forudsætning for fælles kommunikation og branding At der i det hele taget er behov for det…. At der er et substantielt interessefællesskab. At der er vilje til at delegere taleretten. At målgruppen er klart defineret. At den fælles fortælling spiller sammen med de individuelle fortællinger. At opgaven kan løftes i praksis. 24.03.20093© Radius Kommunikation A/S //
4
24.03.20094© Radius Kommunikation A/S //
5
Kontinuerlig drift Kapital- og teknologiintensiv ”Black Box” Ressourcekrævende Uundværlig 24.03.20095© Radius Kommunikation A/S // Hvad binder Procesindustrien sammen?
6
24.03.20096© Radius Kommunikation A/S //
7
Fælles udfordringer 24.03.20097© Radius Kommunikation A/S //
8
Tæm kompleksiteten – forløs potentialet 8 Faren: ”Blindhed” for muligheder og risici i sammenhæng med ledelsens kommunikation og mulighed for at kommunikere direkte og indirekte i mange, forskellige sammenhænge. Kunststykket: At finde den rigtige balance i anvendelsen af forskellige kommunikationskanaler og måden, hvorpå de bringes i spil sammen. Kompetencen: Beherskelse af ledelseskommunikation kræver: Evne til at skabe overblik over og sammentænke formelle krav, institutionaliserede fora, intern massekommunikation, linjekommunikation, ekstern kommunikation, HR-praksisser osv. At forstå og strategisk forholde sig til de forskellige kanalers muligheder og begrænsninger. Forandring: At sikre synergi mellem kommunikationskanaler er særligt kritisk i forbindelse med forandringskommunikation.
9
24.03.20099© Radius Kommunikation A/S // Men I er også forskellige – og konkurrenter …
10
Positionering i forhold til ”de politiske dommere” Omdømme Legitimitet Positionering i markedet ”Samfundsregnskab” 24.03.200910© Radius Kommunikation A/S //
11
24.03.200911© Radius Kommunikation A/S //
12
Fem råd Brug Russisk dukke- tilgang Brug Russisk dukke- tilgang Vær skarp på Jeres fortælling Arbejd systematisk med kommunikation Vid, hvad der driver og positivt kan flytte Jeres omdømme og legitimitet Og husk modtageren, når I kommunikerer
13
24.03.200913© Radius Kommunikation A/S // Og én advarsel….
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.