Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Materialet er fortroligt og må ikke anvendes uden for klientens organisation uden forudgående skriftligt samtykke fra Radius Kommunikation A/S Ekstern.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Materialet er fortroligt og må ikke anvendes uden for klientens organisation uden forudgående skriftligt samtykke fra Radius Kommunikation A/S Ekstern."— Præsentationens transcript:

1 Materialet er fortroligt og må ikke anvendes uden for klientens organisation uden forudgående skriftligt samtykke fra Radius Kommunikation A/S Ekstern branding og kommunikation DI Procesindustriens Årsdag // 26. marts 2009 Henrik Fallesen, Partner, Radius Kommunikation A/S

2 Hvem er Procesindustrien? 24.03.20092© Radius Kommunikation A/S //

3 Forudsætning for fælles kommunikation og branding  At der i det hele taget er behov for det….  At der er et substantielt interessefællesskab.  At der er vilje til at delegere taleretten.  At målgruppen er klart defineret.  At den fælles fortælling spiller sammen med de individuelle fortællinger.  At opgaven kan løftes i praksis. 24.03.20093© Radius Kommunikation A/S //

4 24.03.20094© Radius Kommunikation A/S //

5 Kontinuerlig drift Kapital- og teknologiintensiv ”Black Box” Ressourcekrævende Uundværlig 24.03.20095© Radius Kommunikation A/S // Hvad binder Procesindustrien sammen?

6 24.03.20096© Radius Kommunikation A/S //

7 Fælles udfordringer 24.03.20097© Radius Kommunikation A/S //

8 Tæm kompleksiteten – forløs potentialet 8  Faren: ”Blindhed” for muligheder og risici i sammenhæng med ledelsens kommunikation og mulighed for at kommunikere direkte og indirekte i mange, forskellige sammenhænge.  Kunststykket: At finde den rigtige balance i anvendelsen af forskellige kommunikationskanaler og måden, hvorpå de bringes i spil sammen.  Kompetencen: Beherskelse af ledelseskommunikation kræver:  Evne til at skabe overblik over og sammentænke formelle krav, institutionaliserede fora, intern massekommunikation, linjekommunikation, ekstern kommunikation, HR-praksisser osv.  At forstå og strategisk forholde sig til de forskellige kanalers muligheder og begrænsninger.  Forandring: At sikre synergi mellem kommunikationskanaler er særligt kritisk i forbindelse med forandringskommunikation.

9 24.03.20099© Radius Kommunikation A/S // Men I er også forskellige – og konkurrenter …

10 Positionering i forhold til ”de politiske dommere” Omdømme Legitimitet Positionering i markedet ”Samfundsregnskab” 24.03.200910© Radius Kommunikation A/S //

11 24.03.200911© Radius Kommunikation A/S //

12 Fem råd Brug Russisk dukke- tilgang Brug Russisk dukke- tilgang Vær skarp på Jeres fortælling Arbejd systematisk med kommunikation Vid, hvad der driver og positivt kan flytte Jeres omdømme og legitimitet Og husk modtageren, når I kommunikerer

13 24.03.200913© Radius Kommunikation A/S // Og én advarsel….


Download ppt "Materialet er fortroligt og må ikke anvendes uden for klientens organisation uden forudgående skriftligt samtykke fra Radius Kommunikation A/S Ekstern."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google